"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
לא רק משמין: זו ההשפעה הכי הרסנית של מזון מתוק על בריאותכם
אנחנו כבר יודעים שהוא גורם לרמות הסוכר לזנק ואחר כך ליפול, מה שמביא לתנודות ברמות הריכוז והעירנות, ושהוא גורם להשמנה – אך כעת מתברר כי מזון מתוק גם קשור לדיכאון
אולי עדיף להימנע. אילוסטרציה. צילום: freepik

לא רק משמין: זו ההשפעה הכי הרסנית של מזון מתוק על בריאותכם

אנחנו כבר יודעים שהוא גורם לרמות הסוכר לזנק ואחר כך ליפול, מה שמביא לתנודות ברמות הריכוז והעירנות, ושהוא גורם להשמנה – אך כעת מתברר כי מזון מתוק גם קשור לדיכאון

מערכת feedy
, עודכן
0

Your browser doesn’t support HTML5 audio

[object Object]

הנה סיבה מצוינת לחשוב פעמיים על כל דבר מתוק שאתם מתפתים להכניס לפה – ולא חשוב אם מדובר במזון או שתייה: מעבר לקילוגרמים שעלולים להתווסף למשקלכם, בריאותכם הנפשית עלולה להיפגע. כך לפי מחקר חדש מאוניברסיטת סארי בבריטניהשפורסם בגיליון הנוכחי של כתב העת Journal of Translational Medicine. ביקשנו מ-Claude לסכם לנו את הממצאים.

הצוות חקר את העדפות המזון של כ-180,000 מתנדבים במאגר UK Biobank. באמצעות בינה מלאכותית, הם מיינו אותם לשלוש קבוצות עיקריות על פי העדפות המזון שלהם: ‘קנאי בריאות’, שמתמקדים בפירות וירקות; "אוכלי-כל", שנהנים ממגוון מזונות הכולל בשר, דגים וגם קינוחים; ו"חובבי מתוקים", שמעדיפים ממתקים ומשקאות מתוקים.

הממצאים המדאיגים ביותר נמצאו בקבוצת חובבי המתוקים: פרופ’ נופר גייפמן, שהובילה את המחקר, מסבירה: "אם המאכלים האהובים עליכם הם עוגות, ממתקים ומשקאות מתוקים, אז תוצאות המחקר שלנו מרמזות שעלולות להיות לכך השפעות שליליות על בריאותכם".

עד כאן הכל נשמע מוכר וידוע – הרי אין חידוש בכך שמתוקים תורמים להשמנה. אך המחקר מצא גם כי אנשים בקבוצת חובבי המתוקים היו בסיכון גבוה ב-31% לסבול מדיכאון. זאת מעבר לממצאים הצפויים, שהראו שיעורים גבוהים יותר של סוכרת ובעיות לב בהשוואה לקבוצות האחרות. בדיקות הדם שלהם הראו רמות גבוהות יותר של חלבון C-reactive, שהוא סמן לדלקת, וכן רמות גבוהות יותר של גלוקוז ופרופילי שומנים גרועים, המהווים סימן אזהרה חזק לסוכרת ומחלות לב.

לעומת זאת, קנאי הבריאות, שנטו לצרוך יותר סיבים בתזונתם, הראו סיכונים נמוכים יותר לאי ספיקת לב, מחלות כליה כרוניות ושבץ. ‘אוכלי-הכל’ היו באמצע, עם סיכונים בריאותיים מתונים.

לפי הקרן הבריטית לתזונה, מבוגרים בבריטניה מקבלים בממוצע בין 9% ל-12.5% מהקלוריות היומיות שלהם מ"סוכרים חופשיים" – אלה שמוספים למזון ומשקאות, ולא הסוכרים הטבעיים שנמצאים בפירות וירקות שלמים. האשמים העיקריים: ביסקוויטים, לחמניות, עוגות, מאפים ופשטידות פירות. כשמוסיפים לכך משקאות קלים מתוקים ומשקאות אלכוהוליים, זה מהווה את רוב צריכת הסוכר המוסף.

המסקנה אינה שצריך להימנע ממתוקים לנצח, או להרגיש אשמים על כל עוגייה. במקום זאת, כדאי פשוט לפתח מודעות לאופן שבו בחירות המזון שלנו עשויות להשפיע על בריאותנו בדרכים שונות, ולבצע בחירות חכמות יותר לפחות חלק מהזמן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...