X

איך לבקש את מה שאתם רוצים - ולקבל את זה

לפעמים זה ממש מפחיד לבקש דברים. אנחנו לא רוצים להרגיז, לא רוצים לשמוע "לא", לא יודעים איך לגשת לכל הסיפור. אז יש כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב

תזמון הוא הכל . צילום: storyblocks

בחיי היומיום שלנו, ממקום העבודה ועד ליחסים אישיים, היכולת לבקש את מה שאנחנו צריכים או רוצים היא מכרעת. עם זאת, רבים מאיתנו מהססים, מפחדים להציק או לעצבן. לדעת איך לבקש באופן אפקטיבי לא רק עוזר לנו להשיג את המטרות שלנו, אלא גם מחזק את הקשרים שלנו עם אחרים. ChatGPT עזר לנו להבין איך לעשות את המהלך העדין הזה - ולקבל את מה שאנחנו רוצים.

להבין את הפסיכולוגיה של הצד השני

לבקש זה דבר שעומד ביסודה של תקשורת בין אנשים - ובטח שבמשא ומתן. זה כרוך בהבנת הצרכים ונקודת המבט של שני הצדדים המעורבים. לפני שניגשים למישהו, חשבו על מצבו, העדפותיו והדברים שיכולים להפריע לו. הגישה הזו שמה דגש על אמפתיה ומניחה את הבסיס לשיחה מכבדת ופוריה.

לבחור את התזמון והגישה הנכונים

תזמון הוא הכל כשמדובר בבקשת טובות או שאלת שאלות. הימנעו מלתפוס אנשים לא מוכנים או להתקרב אליהם כשהם לחוצים או עסוקים. במקום זאת, מצאו רגע מתאים שבו הם רגועים ונוחים להקשיב. התחילו עם ברכה ידידותית והביעו עניין אמיתי בשלומם לפני שאתם צוללים למה שאתם רוצים מהם. גישה חיובית ומתחשבת מייצרת מצע נעים ומסביר פנים לשיחה.

להיות ברורים וספציפיים

בהירות היא המפתח לתקשורת אפקטיבית. נסחו בבירור מה אתם מבקשים ולמה זה חשוב לכם. עמימות עלולה להוביל לאי הבנות או חוסר רצון מצד מי שמולכם. ספקו פרטים והקשר רלוונטיים כדי לעזור להם להבין את החשיבות והדחיפות של הבקשה. כאשר אנשים רואים את הערך או ההכרח מאחורי הבקשה, יש סיכוי גבוה יותר שהם יגיבו בחיוב.

לכבד את הגבולות של הצד השני

כבוד הוא ערך עליון בכל אינטראקציה. הכירו וכבדו את הגבולות וסדרי העדיפויות של מי שפניתם אליהם. הימנעו מללחוץ או לעשות רגשי. במקום זאת, הציעו חלופות במידת האפשר. על ידי הפגנת הבנה וגמישות, תוכלו להראות שאתם מעריכים את נקודת המבט שלהם ומוכנים לשתף פעולה לקראת תוצאה מועילה והדדית.

להציע משהו בתמורה

אין כמו הדדיות. כאשר אתם מבקשים טובה או סיוע, חשבו אם יש משהו שאתם יכולים להציע בתמורה. זה יכול להיות פשוט כמו להביע הכרת תודה, להשיב טובה בעתיד, או להציע את הכישורים שלכם או סיוע בתחום אחר. זה מייצר תחושת הוגנות ותועלת הדדית, מה שהופך את הבקשה שלכם למושכת יותר, או לפחות לא מכבידה.

לקבל את התשובה בחן

לא כל בקשה תניב מענה חיובי, וזה בסדר. כבדו את החלטתו של האחר, בין אם זה כן, לא או בקשה לדיון נוסף. הימנעו מלהגיב באופן רגשי או לקחת את הדחייה באופן אישי. במקום זאת, הביעו הכרת תודה על הזמן וההתחשבות. תגובה אדיבה משאירה את הדלת פתוחה לאינטראקציות עתידיות ושומרת על טון חיובי.

לעשות פולואפ

תקשורת יעילה לא מסתיימת בבקשה הראשונית. בצעו מעקב כדי להבטיח בהירות ולהפגין את המחויבות שלכם לתוצאה. אם מה שביקשתם דורש זמן או שיקול דעת, בדקו במרווח סביר. הביעו הערכה על כל התקדמות שהושגה והציעו סיוע במידת הצורך. 

שליטה באמנות הבקשה היא יותר מבחירת המילים הנכונות, זאת דרך לנהל את מערכות היחסים עם מי שמסביבכם. פנו לאנשים באמפתיה ובכבוד והיו ברורים לגבי הרצונות שלכם.

בהצלחה!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר