X

כלב טוב: 7 גזעי כלבים שתמיד ישמעו בקולכם

רוצים לאמץ כלב, אבל חוששים שהוא יתנהג באופן לא צפוי וימרה את פיכם? אלה הגזעים שהכי קל לאלף ונוטים לשמוע בקול בעליהם ללא עוררין ולהתנהג כמו "כלב טוב"

קבליר קינג צ'ארלס ספנייל. צילום: SylwiaAptacy / pixabay

אימוץ כלב היא חוויה מרגשת – אך גם התחייבות לטווח ארוך; אילוף גור, ועוד יותר מכך כלב בוגר, דורש סבלנות רבה, מחקר והקפדה על עקביות. למרות שכל כלב הוא ייחודי ובעל אישיות משלו שנובעת מהרקע המסוים שלו, יש גזעי כלבים שנוטים להגיב מהר יותר לאילוף והדרכה, לעומת אחרים שמתקשים לציית לפקודות.

בעזרת Claude נביא לכם כאן רשימה של 7 הגזעים שמומחים מגדירים כקלים ביותר לאילוף ו’מחונכים’ להמשיך לציית לו לכל חייהם:

לברדור רטריבר

גזע פופולארי ואהוב במיוחד הנמנה בין שלושת הגזעים הפופולריים בארה"ב, כנראה בזכות היותו חכם, נאמן וממושמע. לברדורים מטבעם ידידותיים, רגועים ונלהבים לרצות את בעליהם. הם מגיבים היטב לאילוף ומתאימים גם ככלבי שירות (למשל, נחייה).

גולדן רטריבר

האח הידידותי והעדין יותר של הלברדור רטריבר נחשב לאחד הממושמעים ביותר, ולכן נמצא גם הוא בין שלושת הגזעים הפופולריים בארה"ב. גולדנים הודרכו לציד, אך הפכו לידידים נאמנים עם נטייה לרצות בני משפחה ולהישמע להוראות.

קבליר קינג צ'ארלס ספנייל

הכלב הקטן והשעיר מאוד גודל בקרב בני מלוכה במילניום הקודם, שאהבו אותו בזכות גודלו הקטן, אופיו הרגוע המתאים למבוגרים וילדים והפרווה הנעימה שלו. הוא חברותי מאוד ונלהב להיות חלק מהמשפחה ולרצות את כולם.

בורדר קולי

גזע אינטליגנטי וחכם מאוד, שזכה לתהילה במיוחד לאחר שקרובתו, לאסי מגזע הקולי גס-השיער, כיכבה בסיפור קצר, סיפור ארוך וסרט הוליוודי אהובים. בורדר קולי הם כלבים פעלתנים ונהנים מאתגרים חדשים. הם אמנם דורשים פעילות גופנית ומנטאלית, אך מחזירים בנאמנות וצייתנות.

בֶּרְנֶר זֶנֶנְהוּנְד

הענק החביב והרגוע, שהיה במקור כלב רועים מהאלפים השווייצרים שסביב העיר ברן, סבלני, קל לאילוף וחובב בני אדם. הוא רגיש ומגיב היטב לחיזוקים חיוביים בתהליך האילוף.

פודל

הגזע המתולתל נחשב לחכם מאוד, ואוהב אתגר מנטלי בנוסף לפעילות גופנית. פודלים לומדים וזוכרים במהירות, ומצליחים ככלבי שירות, בתחרויות ובמשפחות.

ביגל

כלב קטן וחמוד עם אופי ידידותי וחכם מאוד. עם זאת, אם אתם רוצים אותו גם ממושמע, יש להתחיל את אילוף הביגל מגיל צעיר, תוך שימוש רב בחיזוקים חיוביים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר