X

אלו 12 גזעי החתולים שחיים הכי הרבה

כשזה מגיע לחברים החתוליים האהובים שלנו, כולנו רוצים שהם יחיו חיים ארוכים ובריאים. אילו גזעים מאריכים ימים, אילו פחות, מה פוגע באריכות הימים של חתולים ומה אנחנו יכולים לעשות? כל התשובות

בלתי אפשרי שהם יחיו לנצח, אבל אפשר לשפר ולהאריך את חייהם. צילום: wilbert_rodriguez / pixabay

היינו רוצים שהחתולים שלנו יוכלו לחיות לנצח, אבל למרבה הצער, זה לא המקרה. בעוד שגורמים כמו גזע אינם בשליטתנו, יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לשמור עליהם בריאים, כך שמחנו לגלות בסיוע ChatGPT. מחקר חדש, שפורסם החודש ב'כתב עת לרפואת חתולים וכירורגיה' בחן נתונים של כ- 8,000 חתולים בטיפול וטרינרי בין השנים 2019 - 2021, וגילה איזה גזע חי הכי הרבה זמן. להלן הממצאים, פלוס מה פוגע באריכות הימים של חתולים ומה אנחנו יכולים לעשות למענם:  

אז אילו חתולים חיים הכי הרבה זמן?

1. בורמזי (14.4 שנים)

החתולים הבורמזיים בראש הרשימה עם תוחלת חיים מרשימה של 14.42 שנים בממוצע. חתולים אוהבים וחברותיים אלו פורחים באינטראקציה עם בני אדם, מה שיכול לתרום לאריכות החיים שלהם.

חתול בורמזי

     

View this post on Instagram

           

A post shared by @burmesecatsofinstagram

2. בירמן (14.4 שנים)

לא רחוקים הם החתולים הבירמנים, הידועים בעיניהם הכחולות המדהימות ובאופיים הנוח. ההתנהגות הרגועה שלהם והקשר החזק עם הבעלים כנראה משחקים תפקיד בחייהם הארוכים.

3. מעורב (11.9 שנים)

חתולים מעורבים, או חתולי רחוב, נהנים לעיתים קרובות ממגוון גנטי, שיכול לגרום לפחות בעיות בריאות תורשתיות ולתוחלת חיים ארוכה יותר.

חתול מעורב

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Emma’s Foster Kittens (@kittenmama_downunder)

4. סיאמי (11.7 שנים)

חתולים סיאמיים הם אינטליגנטים מאוד ואקטיביים, ודורשים הרבה גירוי מנטלי ופיזי. מעורבות זו יכולה לתרום לתוחלת החיים הארוכה שלהם.

5. פרסי (10.9 שנים)

חתולים פרסיים ידועים בפרוותם המפוארת ובאופיים השלו. טיפוח קבוע וסביבה נטולת לחצים הם המפתח לבריאותם ולאורך חייהם.

חתול פרסי

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Persian Cats Of Instagram (@persiancats_of_ig)

6. רגדול (10.3 שנים)

רגדול הם חתולים גדולים ואוהבים, שלעתים קרובות מתרככים כאשר הם מוחזקים, ומכאן שמם. הטבע העדין והגישה הרגועה שלהם יכולים להוביל לחיים ארוכים ומאושרים יותר.

7. חתול יער נורווגי (9.9 שנים)

חתולים חזקים והרפתקנים אלה בנויים לחוץ אך גם מהווים חיות מחמד אוהבות בבית. הבריאות החזקה והעצמאות שלהם עוזרים להם לחיות חיים ארוכים יותר.

חתולי יער נורווגים

     

View this post on Instagram

           

A post shared by The Cat Cafe San Diego (@thecatcafesandiego)

8. מיין קון (9.7 שנים)

מיין קון, אחד מגזעי החתולים הגדולים ביותר, הם ידידותיים ושובבים. פעילות גופנית סדירה ותזונה מאוזנת חיוניים לבריאותם ולאורך חייהם.

9. חתול רוסי (9.6 שנים)

חתולים רוסים ידועים בפרוותם הכחולה-אפרפרה ובטבעם העדין והמופנם. הם פורחים בסביבות שקטות ויציבות.

חתול רוסי

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Noots | Russian Blue Cat (@callmenoots)

10. חתול בריטי קצר שיער (9.5 שנים)

חתולים בריטיים קצרים הם רגועים, יציבים ובעלי פרווה עבה. הטבע השלו והצורך בתחזוקה נמוכה יחסית תורמים לאריכות הימים שלהם.

11. בנגלי (8.5 שנים)

חתולים בנגלים הם אקטיביים ושובבים, בעלי מראה פראי. רמות האנרגיה הגבוהות שלהם דורשות הרבה גירוי כדי לשמור על בריאותם ואושרם.

חתולים בנגלים

     

View this post on Instagram

           

A post shared by 🇨🇦🇧 🇪 🇳 🇬 🇦 🇱 🇸 🇫 🇦 🇲 🇮 🇱 🇾 (@bengals_familly)

12. ספינקס (6.6 שנים)

חתולי ספינקס, הידועים בחוסר פרווה שלהם, הם אוהבים מאוד ודורשים שגרת טיפוח עור קבועה. למרות תוחלת החיים הקצרה יותר שלהם, הם יכולים לחיות חיים ארוכים ובריאים עם טיפול נאות.

גורמים שמקצרים חיי חתולים ומה אנחנו יכולים לעשות

בעוד שחלק מהגזעים חיים באופן טבעי זמן רב יותר, מספר גורמים יכולים להשפיע לרעה על תוחלת החיים של חתול:

תזונה לא מאוזנת

תזונה לקויה יכולה להוביל להשמנה, סוכרת ובעיות בריאות אחרות.

יש להזין את החתול בתזונה מאוזנת ואיכותית המותאמת לגילו, לבריאותו ולרמת הפעילות שלו. זוהי פרקטיקה שתומכת במשקל תקין, תפקוד מערכת העיכול, בריאות העור והפרווה, מערכת חיסונית חזקה, אנרגיה ורמת פעילות, בריאות שיניים וחניכיים ותמיכה בתפקוד מערכות הגוף.

חוסר פעילות גופנית וגירוי מנטלי

חתולים זקוקים לפעילות גופנית סדירה וגירוי מנטלי למען בריאותם ורווחתם הכללית. גירויים אלה מסייעים למניעת שעמום, משקל תקין, חיזוק שרירים ומפרקים, הפחתת מתח, חידוד אינסטינקטים טבעיים.

באמצעות משחקים וצעצועים כמו עכברים פרוותיים, כדורי פעמון או בובות על חוט, מבני טיפוס, פאזלים וצעצועי מזון שבהם החתול צריך לפתור אתגר כדי להגיע לאוכל, אלמנטים כמו חלונות עם נוף, מקומות מסתור, אינטראקציה חברתית דרך משחקים, ליטופים ודיבור לחתול, ניתן לספק לחתול את הגירוי הנחוץ לשמירה על בריאות נפשית ופיזית.

חלון עם נוף, צילום: rebecaml / pixabay

הזנחת טיפול וטרינרי

ביקורים סדירים אצל הווטרינר חיוניים לאבחון מוקדם של בעיות בריאות.

הקפידו על ביקורים קבועים אצל הווטרינר לזיהוי ומניעת בעיות בריאות כמו כמו מחלות כליה, סוכרת וסרטן, מתן חיסונים, בדיקת שיניים, טיפולים מונעים נגד פרעושים, קרציות ותולעים, מעקב תזונה, מעקב התפתחותי והדרכה לבעלים. יש לזכור גם שחלק מהגזעים רגישים יותר לבעיות בריאות תורשתיות מסכנות חיים. טיפול מונע ובדיקות בריאות קבועות יכולים להאריך משמעותית את חיי החתול.

סביבה מלחיצה

סביבה מלחיצה יכולה להוביל לבעיות התנהגות ובריאות כללית. הכוונה לשינויים פתאומיים, רעש חזק, צפיפות יתר, שגרה יומית לא קבועה, הגיינה לא מספקת ואינטראקציות לא נעימות.

דאגו למרחב שקט ובטוח לחתול, חופשי מרעשים חזקים ומהפרעות מוגזמות. סביבה שקטה ויציבה מפחיתה לחץ, שיכול להשפיע על בריאות החתול. ודאו שלחתול שלכם יש מקום שקט לחזור אליו והפחיתו שינויים בשגרה שלהם.

סיכונים סביבתיים

חתולי חוץ חשופים לסיכונים רבים, כולל תנועה, טורפים, חומרים רעילים, מחלות זיהומיות, כלבים משוטטים, תנים, נחשים ארסיים ואנשים עוינים.

שמרו על החתול בתוך הבית ככל האפשר או הסדירו עבורו מתחם חוץ בטוח. חתולים ביתיים נוטים לחיות זמן רב יותר מאשר אלה המסתובבים בחופשיות בחוץ.

אי עיקור וסירוס

אי סירוס ועיקור חתולים עלול להוביל לבעיות בריאותיות כמו סרטן מערכת הרבייה וזיהומים. בנוסף, חתולים לא מסורסים עשויים להפגין התנהגות תוקפנית וחיבה לשוטטות, מה שעלול לסכן אותם.

עקרו וסרסו את החתולים שלכם, ולא רק כדי לשלוט באוכלוסיית חיות המחמד אלא גם להפחית את הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן, בעיות במערכת הרבייה וזיהומים. כך מונעים התנהגות תוקפנית ושוטטות, ומסייעים בשליטה על אוכלוסיית החתולים, מה שמפחית עומס בבתי מחסה ומוריד את מספר החתולים חסרי הבית.

עיקור וסירוס מפחיתים את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים, בעיות במערכת הרבייה וזיהומים, צילום: freepik

אי טיפוח 

אי טיפוח חתולים, כולל אי שמירה על בריאות הפרווה, העור והציפורניים, עלול להוביל לקשרים ולקרחות בפרווה, זיהומים עוריים, וקרדיות. הזנחת טיפוח יכולה לגרום לבעיות בריאות כלליות כמו פציעות ונזקים לעור. טיפוח לקוי גם פוגע בנוחות החתול ובאיכות חייו, ומגביר סיכון למחלות וזיהומים.

מה עושים? טיפולי יופי! טיפוח קבוע, כולל 'מניקור-פדיקור'. חתולים זקוקים לקיצוץ ציפורניים תקופתי כדי למנוע מהם לגדול יתר על המידה ולהתפצל, מה שעלול לגרום לכאב ולזיהומים. קיצוץ ציפורניים גם עוזר להפחית נזקים לרהיטים ולמניעת שריטות לא מכוונות לבעלי החתול. חשוב לבצע את הקיצוץ בצורה נכונה ועדינה כדי לא לפגוע בחתול. ניתן לבצע זאת בבית עם כלים מתאימים או לפנות לווטרינר או ספר מקצועי לחתולים.

הבנת גורמים אלו ונקיטת צעדים יזומים יכולה לעזור להבטיח שהחתול שלכם ייהנה מחיים ארוכים ושמחים. בין אם תבחרו בגזע הידוע באריכות ימים ובין אם תספקו טיפול מצוין לגזע מעורב, המסירות שלכם תעשה את כל ההבדל.​

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר