דייט ראשון מוצלח? יש דברים שלא כדאי לדבר עליהם. צילום: freepik

דייט ראשון? אלו הדברים שלא מדברים עליהם

דייט ראשון יכול להיות מרגש ומלא בציפיות, אבל הוא גם עלול להיות שדה מוקשים למי שלא זהירים מספיק בדבריהם. כדי לעזור לכם להימנע ממבוכות או מצבים לא נעימים, להלן מדריך על מה לא להגיד בדייט ראשון

אם אי פעם הצטערתם על דברים שאמרתם בדייט ראשון, אתם לא לב͎ד. כאשר אתם מרגישים כימיה עם מישהו, יש כמה כללים ברורים לשיחה. אם תתקדמו למערכת יחסים משמעותית מאוחר יותר, הנושאים האלה עשויים להיות מתאימים, אבל אם הם מובאים מוקדם מדי, הם עלולים לפגוע קשות בסיכויים שלכם לדייט שני. מדריך שימושי בסיוע ChatGPT: 

הדעות שלכם על האקס או האקסים שלכם

אחד הנושאים המסוכנים ביותר בדייט ראשון הוא לדבר על אקסים. הסיבה פש͒͒וטה: אף אחד לא רוצה השוואות לאדם או כמה מהעבר שלכם. מה גם שדיבורים על אקסים יכולים ליצור רושם שאתם עדיין לא סיימתם את הפרק הזה בחייכם או שאתם נוטרים טינה, וזה לא משהו שכדאי להעלות בדייט ראשון. שמרו את הנושא לשיחות מאוחרות יותר כאשר הקשר יתפתח.

בעיות הבריאות וההיסטוריה הכירורגית שלכם

זה טבעי לרצות להיות כנים ולשתף מידע אישי, אך דייט ראשון הוא לא הזמן הנכון לפרט על בעיות הבריאות שלכם או ההיסטוריה הכירורגית שלכם. נושאים כאלה יכולים להיות להביך ולהרחיק את בן הזוג הפוטנציאלי. עדיף להמתין לשלב שבו תהיה קרבה מספקת כדי שהמידע הזה יתקבל באופן אמפטי ומבין יותר.

רשימת ההישגים שלכם בקריירה

גאווה בהישגים המקצועיים שלכם היא דבר חשוב, אך דייט ראשון אינו המקום להפוך את השיחה למונולוג על הקריירה שלכם. אמנם חשוב לחלוק מידע על מה שאתם עושים, אך יש להקפיד לא לעשות רושם רברבני ולדאוג שהשיחה תהיה דו-כיוונית. שאלו את הדייט שלכם שאלות והתעניינו גם במה שהוא עושה.

דייט ראשון הוא זמן להיכרות ראשונית, לא מקום לשיחות פילוסופיות על משמעות החיים,

הרהורים עמוקים על משמעות החיים

דייט ראשון הוא זמן להיכרות ראשונית, לא מקום לשיחות פילוסופיות על משמעות החיים. דיונים כאלה יכולים להיות מתישים ואפילו מרתיעים בשלב כה מוקדם. שמרו את ההרהורים העמוקים לשלב מאוחר יותר, כשהקשר יתבסס ותהיה היכרות טובה יותר עם הצד השני.

המנהג שלכם לישון עם הכלב 

אהבה לחיות מחמד היא דבר נהדר, אך דייט ראשון אינו המקום לחשוף פרטים אינטימיים כמו העובדה שהכלב שלכם ישן איתך במיטה. מידע כזה עשוי להתקבל כלא היגייני או מוזר ולהרחיק את הצד השני. עדיף לשמור את הפיקנטריה לשלב בו כבר ביססתם נוחות וביטחון.

חוויות טראומטיות

שיתוף חוויות טראומטיות או כואבות מהעבר יכול להיות קשה ומעמיס בדייט ראשון. שמור את השיתוף הזה לשלב בו תהיה קרבה ואמון מספיקים בין הצדדים. הדייט שלכם אינו הפסיכולוג שלכם וזוהי טעות גדולה למקם אותו בפוזיציה הזו ולצפות ממנו להקשיב ולייעץ לכם כאילו אתם בטיפול.

שיתוף חוויות טראומטיות בדייט ראשון הוא לא מוחלט, צילום: freepik

דעתכם על ראש הממשלה ועל המפלגות

פוליטיקה יכולה להיות נושא נפיץ ומעורר מחלוקת, במיוחד בדייט ראשון. למרות הרצון להכיר את הדעות הפוליטיות של הצד השני, נושא זה עלול להוביל לוויכוחים ולהסיח את הדעת מהמטרה העיקרית של הדייט – להכיר זה את זה בצורה נעימה וחיובית. שמרו את הדיונים הפוליטיים לפגישות מאוחרות יותר, כאשר תהיה היכרות עמוקה יותר.

ציר הזמן שלכם עד למטרה - חתונה !

למרות שחשוב לדעת את הכוונות העתידיות של בן הזוג, דייט ראשון אינו הזמן המתאים להציג את ציר הזמן שלכם להתחתן. שיחה על נישואים ומחויבות ארוכת טווח עשויה להלחיץ ולהרתיע את הצד השני, במיוחד אם הוא או היא עדיין לא חושבים על הנושא. הניחו לקשר להתפתח באופן טבעי ודברו על מטרות ארוכות טווח בשלב מאוחר יותר.

מידע פיננסי 

כסף יכול להיות נושא רגיש ומעורר מחלוקת. דייט ראשון אינו הזמן לחשוף פרטים על מצב כלכלי, חובות, השקעות או ירושות. שמרו את השיחות על כספים למועד מאוחר יותר, כאשר הקשר יהיה מבוסס יותר ותהיה קרבה בין הצדדים.

סיפורי משפחה מסובכים

משפחה היא חלק חשוב מחיינו, אך סיפורים מורכבים על בעיות משפחתיות, מחלוקות או סכסוכים יכולים להיות מעיקים בשלב ראשוני זה. דייט ראשון נועד להיכרות קלילה ולא להעמסה רגשית. אז התאפקו וחסכו מהדייט שלכם דיון על החשבון הארוך שלכם עם בני משפחה ולמה אתם צודקים.

לסיכום, הדייט הראשון הוא הזדמנות להכיר את הצד השני בצורה קלילה ונעימה. שמירה על שיחה זורמת, מתעניינת ומכבדת היא המפתח להצלחה. הימנעו מנושאים כבדים ומורכבים בשלב זה, ותנו לקשר להיבנות בצורה הדרגתית ובריאה. בהצלחה!

דייט בלתי נשכח. סצנת הספגטי בסרט 'היפהפייה והיחפן' (1955)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו