X

5 מקומות ביוון שאתם פשוט חייבים לראות

שוקלים חופשה במדינה האירופית הקרובה והידידותית, אבל לא יודעים איפה להתחיל? הנה כמה הצעות למקומות שאסור לכם לפספס אם אתם כבר עולים לטיסה אל מדינת אלפי האיים

האי סנטוריני ביוון. צילום: GettyImages

יוון היא יעד חופשות פופולארי מאוד בקרב ישראלים. הקרבה, האווירה, ההיסטוריה העשירה, הנופים עוצרי הנשימה והמחיר מכריעים את הכף עבור רבים שרוצים להתרחק מהארץ – אבל לא יותר מדי. אבל עם אלפי איים, שמעל 160 מתוכם מיושבים, איפה מתחילים? בעזרת Claude נביא רשימה של חמשת היעדים שמומחי נסיעות ממליצים לכל תייר מתחיל במדינה עם המבנים הלבנים והגגות והחלונות הכחולים לבקר בהם:

1. אתונה
הבירה ההיסטורית, השופעת מבנים עתיקים אגדיים לצד רחובות מודרניים יותר, היא המקום שבו הישן והחדש מתנגשים בכל פינה. שוטטו בסמטאות המתפתלות ותיתקלו בפלאים איקוניים כמו האקרופוליס והפרתנון המפואר, לצד גלריות לאמנות מודרנית או בית קפה באווירת "כֶּפי" (המקבילה היוונית ל"כיף").

האקרופוליס באתונה, צילום: AP/Petros Giannakouris

2. סנטוריני
האי האגדי הזה, שבו בניינים מסוידים בלבן מרפדים ראשי צוקים תלולים וחופים געשיים פוגשים את הים האגאי הצלול, נראה כולו כמו סצינה מסרט, במיוחד כאשר השקיעה המפורסמת של סנטוריני מאירה את השמים בגוונים לוהטים. אפשר אפילו ליהנות בו מטיול לאגם שנוצר מהתפוצצות הר הגעש באי באחד מאסונות הטבע המפורסמים בהיסטוריה.

סנטוריני, צילום: GETTY

3. כרתים
באי הגדול ביותר של יוון אפשר למצוא כל דבר, מחיי לילה תוססים ומסעדות טובות בערים כמו חאניה ועד חופי חול מוזהבים ושלווים וכפרים מנומנמים שהזמן כאילו פסח מעליהם. חובבי טבע יכולים לטייל בגאיות, ואוהדי תרבות יכולים לחקור שרידים של הציוויליזציה המינואית העתיקה.

כרתים, צילום: gettyimages

4. מטאורה
הנוף הסוריאליסטי של צוקי אבן ענקיים ועליהם מנזרים הניצבים בצורה מסוכנת, כאילו כוח כוחה של התפילה בלבד מציל אותם מכוח המשיכה, יגרום ללסת שלכם להישמט. מטאורה היא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו, בשל פלאי התרבות והטבע שלו. זו הזדמנות של פעם בחיים לחקור את המונומנטים הרוחניים האלה.

מנזר תלוי במטאורה בראש המדרון, צילום: ניצן אסף / אשת טורס

5. סלוניקי
מחוף הים התוסס ועד הברים והמסעדות, העיר השנייה בגודלה ביוון משדרת אנרגיה קוסמופוליטית שבה אתם יכולים להיות מצד אחד בלב הציוויליזציה ומצד שני לא רחוקים מפלאים עתיקים כמו חומות עיר ביזנטיות או המגדל הלבן האייקוני, פארקים לאומיים, חופים וכפרים מקסימים.

סלוניקי, צילום: יוסי זליגר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר