X

ערים מדהימות באירופה הפחות קלאסית - בכמה הייתם?

אירופה גדושה בערים מפעימות. פריז, לונדון, ברצלונה ורומא - עולות מייד לראש, ומסיבה טובה! מרבית התיירים הפוקדים את היבשת מבקרים במה שמכונה 'אירופה הקלאסית'. אבל יש אוצר שלם של אבני חן נסתרות. מגראץ באוסטריה ועד אנסי בצרפת, ערים אלו הן יעדים מרתקים המחכים להתגלות

באירופה אוצר שלם של ערים יפהפיות המחכות להתגלות. צילום: freepik

גראץ, אוסטריה

גראץ היא עיר שופעת קסם והיסטוריה, לעתים קרובות בצל של וינה. גראץ, שהוגדרה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מתגאה בעיר עתיקה יפהפייה ובשפע של פלאים ארכיטקטוניים. התעמקו במגלשה הפנימית הארוכה ביותר בעולם, בקרו בטירות קלאסיות, או צאו לסיבוב על מעליות הזכוכית המסתובבות לתצפיות פנורמיות.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by visitgraz (@visitgraz)

ריגה, לטביה

ריגה היא שילוב שובה לב של אירופה מהעולם הישן וחדשנות מודרנית. בעיר העתיקה מבוך של בנייני ארט נובו ורחובות מרוצפים. אבל היופי של ריגה משתרע מעבר לעיר העתיקה. גלו את רובע הארט נובו, את בתי העץ הצבעוניים של פרדאוגבה ואת קיפסלה, אי קטן המציע נופים מדהימים. אל תחמיצו סיור בתעלה כדי לראות את העיר העתיקה ואת קיפסלה מנקודת מבט ייחודית.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Visit Riga, Latvia (@visitriga)

סנט אנטונין נובל ואל, צרפת

מחפשים עיירת כפר צרפתית מהסרטים? אל תרחיקו לכת מעבר לסנט אנטונין נובל ואל. עיירה ציורית זו אכן הוצגה במספר סרטים ומתגאה בנוף מדהים, כאשר נהר אוורון משקף את היופי של הבניינים שמסביב.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Alexandra ⚘France 🇫🇷 🎵 (@lafeeluciole)

ורבייר, שוויץ

ורבייר היא גן עדן אלפיני לחובבי הטבע. בקיץ, פרחי בר פורחים על האלפים השוויצרים המוריקים, בעוד פרות רועות על רקע עטיפות שוקולד עוצרות נשימה. טיילו לפסגת פייר אבוי, בקרו בפארק הפסלים התלת-ממדיים של ורבייר, או צאו במצנחי רחיפה מעל האלפים המלכותיים. בחורף, ורבייר הופכת ליעד סקי ברמה עולמית.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Verbier (@verbier)

סנטיאגו דה קומפוסטלה, ספרד

במשך מאות שנים, עולי רגל הלכו בדרך סנט ג'יימס כדי להגיע לסנטיאגו דה קומפוסטלה, אתר הקבורה הנחשב של השליח ג'יימס. אבל העיר התוססת הזו מציעה הרבה יותר ממשמעות דתית. חקרו את העיר העתיקה המוכרת על ידי אונסק"ו, התענגו על פירות ים טעימים, או שקעו בסצנת האמנות העכשווית של העיר.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Berta. (@bertayrago)

באדן-באדן, גרמניה

באדן-באדן, השוכנת למרגלות היער השחור, היא עיר בת 2,000 שנה הידועה בזכות אתרי הספא, הקניות והקזינו המפואר שלה. הכירו את ההיסטוריה העשירה של העיר, הירגעו במרחצאות התרמיים שלה, או השתתפו באחד משלושת מרוצי הסוסים הבינלאומיים השנתיים.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Baden-Baden | Germany (@visitbadenbaden)

גאיוס, יוון

גאיוס, בירת פאקסוס, היא עיירה יוונית מושלמת שכל פינה בה היא מה שמכונה 'אינסטגרמית'. חקרו את הכיכר המרכזית המקסימה עם הכנסייה הוורודה והטברנות הצבעוניות שלה. שוטטו לאורך חוף הנמל, הגדוש בחנויות ומסעדות מקומיות. שיח בוגנוויליה ​מטפס פה על פני בניינים, ויוצר תמונה של יופי יווני מובהק.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by ⒻⒺⒶⓉⓊⓇⒺ ⒶⒸⒸⓄⓊⓃⓉ (@greece_countryside)

סן מרינו, איטליה (בערך)

סן מרינו, שנחשבת לרפובליקה העתיקה ביותר בעולם, היא מדינה קטנטנה השוכנת על ראש גבעה, ומשקיפה על האזור הכפרי האיטלקי. למרות גודלה הקטן, סן מרינו מתגאה בהיסטוריה עשירה ובנופים מדהימים. חקרו את המדרחובים המעוטרים בפרחים, בקרו בשלושת המגדלים של המדינה מהמאה ה-11, או סעו ברכבת לנוף פנורמי.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Vincenzo Melino (@vincenzomelino)

ולטה, מלטה

בירת מלטה, ולטה, היא עיר מבוצרת ושופעת היסטוריה ונפלאות ארכיטקטוניות. העיר השוכנת על חצי אי, העיר ידועה באדריכלות בארוק מרתקת הכוללת כנסיות וארמונות מפוארים, כולל קתדרלת סנט ג'ון המפוארת, ארמון הגראנד מאסטר, גני ברקארה היפים, ואזור הנמל התוסס. העיר משופעת במוזיאונים, גלריות אמנות, בוטיקים מקסימים, בתי קפה ומסעדות, ומציעה פעילויות מגוונות לכל גיל. 

     

View this post on Instagram

           

A post shared by @maltesegirl_

מוסטר, בוסניה

מוסטר, עיר עתיקה השוכנת על גדות נהר נרֶטְוָה, היא פנינה בוסנית מרהיבה המציעה למבקרים חוויה היסטורית ותרבותית עשירה. העיר ידועה בעיקר בזכות גשר סטארי מוסטר המפורסם, גשר אבן קשת עתיק בן 500 שנה, המהווה סמל לאומי. אין לוותר גם על הרובע העתיק, המוזיאון העירוני, מגדל טרנבה והשוק המקורה. שיט בנהר נרֶטְוָה מאפשר צפייה בגשר סטארי מוסטר מזווית ייחודית. מומלץ לבקר במוסטר במהלך פסטיבל הצלילה מהגשר, המתקיים מדי שנה בחודש יולי.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Mostar info BiH 🌏📸‎‏ (@‏‎mostarinfobih‎‏)‎‏

סביליה, ספרד

סביליה, בירת אנדלוסיה, היא עיר תוססת המשלבת קסם היסטורי ותרבות עשירה עם אווירה מודרנית. סיור באלקסר, ארמון מהמאה ה-14, יגלה לכם עולם של אדריכלות מורית עוצרת נשימה. טיול בקתדרלת סביליה, אחת הקתדרלות הגדולות בעולם, יאפשר לכם לחוות אמנות ואדריכלות הגותית. חובבי פלמנקו ייהנו ממופעים אותנטיים ברובע טריאנה הצבעוני, ואוהבי השווקים ימצאו אוצרות ייחודיים בשוק מטרופוליטנו. סביליה היא גם גן עדן לחובבי האוכל, עם מגוון טאפאס מקומיות, יינות משובחים וגלידות מרעננות.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Seville Spain | 🇪🇸 (@seville)

קוטור, מונטנגרו

שוכנת בין הרים מלכותיים לחוף האדריאטי, קוטור היא עיר ציורית המתהדרת בעיר עתיקה הרשומה על ידי אונסק"ו. לשוטט ברחובות המקסימים, לטפס לטירת סן ג'ובאני לתצפיות עוצרי נשימה, או לצאת לסיור בסירה מסביב למפרץ קוטור.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Aor Ladda‎‏ (@‏‎aor.laddas‎‏)‎‏

שטוטגרט, גרמניה

זוהי קריאה לכל חובבי הרכב! שטוטגרט היא ביתם של מפעלי פורשה ומרצדס-בנץ, אבל זו גם עיר יפה על נהר נקר. חקור טירות היסטוריות, תחנת הרכבת המדהימה של שטוטגרט, ורובע וילהלמינה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by #stuttgart (@stuttgart_stadt)

סנט פטרבורג, רוסיה

המכונה 'ונציה של הצפון', סנט פטרסבורג מתגאה ברשת של תעלות ואיים. חקרו את מוזיאון ההרמיטאז', אוצר אמנות השוכן בבניין מפואר שהפקת ה-BBC לפני מספר שנים צילמה בו נשף מאה 19. התפעלו מכיפות הבצל הצבעוניות של כנסיית המושיע על הדם, ותיהנו משיט נופי לאורך נהר נבה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Saint Petersburg, Russia 🇷🇺 (@visitpetersburg)

ברגן, נורבגיה

השער לפיורדים של נורבגיה, ברגן היא עיר מקסימה מוקפת הרים. חקור את אזור נמל בריגן הצבעוני, עלה על הרכבל במעלה הר Fløyen לתצפיות פנורמיות, ותשוטטו בשכונה הציורית של Sandviken.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Visit Bergen (@visitbergen)

אדינבורו, סקוטלנד

אדינבורו בנויה על גבעות ומתגאה בטירה דרמטית השוכנת על פסגה סלעית. חקרו את הסמטאות הצרות עם בתים שנבנו זה על גבי זה. טיילו במורד הרויאל מייל, הרחוב הראשי של העיר, וספגו את ההיסטוריה הייחודית של הבירה הסקוטית. 

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Edinburgh (@thisisedinburgh)

מונטפולצ'יאנו, איטליה

אוהבי יין, שמחה גדולה! עיירת הגבעה הטוסקנית הזו היא גן עדן לחובבי וינו. חקרו יקבים, טעמו אדומים ולבנים מקומיים, והתענגו על ארוחות טעימות בפיאצות מקומיות. אל תחמיצו את הכיכר המרכזית היפה עם הכנסייה והמגדל שלה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Villa Cozzano | Tuscan Estate (@villacozzano)

לוקה, איטליה

לוקה, שזכתה לכינוי 'עיר 100 הכנסיות', היא עיירה מוקפת חומה עם רחובות מרוצפים ואווירה שלווה. חקרו את קתדרלת הדומו, האמפיתאטרון הרומי שהפך לפיאצה דל אנפיטיאטרו, וטיילו בין חומות ימי הביניים שהשתמרו היטב. 

     

View this post on Instagram

           

A post shared by IG_TUSCANY_ (@ig_tuscany_)

לינדאו, גרמניה

הכניסה ללינדאו, עיר ציורית השוכנת לחופי אגם בודנזה בדרום גרמניה, היא דרך הנמל עם פסל האריה והמגדלור הבווארי. העיר ידועה ברובע העתיק שלה, המוקף בחומה מימי הביניים, ובו רחובות צרים ובתים צבעוניים. בין האטרקציות המרכזיות ניתן למצוא את המגדל הגותי 'לינדאו ליכט', המציע נוף פנורמי של העיר, את האגם, את בית העירייה העתיק ואת הנמל ההיסטורי. ועדת פרס נובל לשלום עורכת כאן מפגש שנתי לדיון וקבלת החלטות סופיות.

  

View this post on Instagram

           

A post shared by Fich View Studio (@fichviewstudio)

שטרסבורג, צרפת

ביתו של הפרלמנט האירופי, שטרסבורג מציעה שילוב של השפעות צרפתיות וגרמניות. חקרו את התעלות הציוריות של Grande Île (המרכז ההיסטורי), התפעל מקתדרלת שטרסבורג (המכונה "הקתדרלה הוורודה"), ובקרו ב-Maison Kammerzell, בניין שחציו עץ. צאו לסיור מודרך כדי לגלות את אבני החן הנסתרות של שטרסבורג, המוזיאונים ואומנות האלזס.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Trungi [tʃʊŋi] (@trungi_le)

קולמר, צרפת

בונז'ור! העיירה המקסימה הזו שימשה השראה לכפר ב'היפה והחיה' של דיסני. קולמר היא גן עדן לצלמים עם בתי העץ הצבעוניים שלה, רחובות מרוצפים מפותלים וחלונות מקושטים פרחים. חקרו את רובע פטיט ונציה ואל תחמיצו את בית Pfister הייחודי עם המרפסת המקיפה שלו.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Colmar - France‎‏ (@‏‎colmar_tourisme‎‏)‎‏

טולדו, ספרד

טולדו, עיר עתיקה על גדות נהר הטחו, מוכרת על-ידי אונסק"ו ומתגאה בתערובת ייחודית של השפעות יהודיות, נוצריות ומוסלמיות. פנינה ספרדית קסומה זו מציעה למבקרים חוויה היסטורית ותרבותית עשירה. בין האטרקציות המרכזיות בה ניתן למצוא את קתדרלת טולדו, אלכסר טולדו, בית הכנסת העתיק סנטה מריה לה בלנקה, גשר סן מרטין, והרובע היהודי העתיק. כמו כן, מגוון מוזיאונים, גלריות אמנות, כנסיות ומסגדים, וכן טיולים מודרכים בעיר העתיקה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Marcio Vital Valença (@marcionomundo)

אנסי, צרפת

אנסי, עיר ציורית השוכנת בלב האלפים הצרפתיים, היא פנינת טבע המציעה למבקרים חוויה קסומה. העיר ידועה בכינוי 'ונציה של האלפים' בזכות תעלות המים הצלולות החוצות אותה, גשרים עתיקים ובתים צבעוניים לאורך גדותיה. בין האטרקציות המרכזיות, ארמון אנסי, שיט באגם אנסי, ביקור בעיר העתיקה, טיול בהרים, וביקור בשוק המקומי.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Welcome to ANNECY, FRANCE ® 🇫🇷 (@welcometoannecy)



טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר