X

הטריק הסודי בגוגל שהופך את תוצאות החיפוש לקצת פחות גרועות

תוצאות החיפוש הולכות ומידרדרות? זה לא רק בגלל אתרים נכלוליים ובינה מלאכותית. לגוגל יש מנגנון שמיועד לעזור לכם למצוא את מה שאתם מחפשים, אבל עלול לגרום יותר נזק מתועלת. כך תכבו אותו

אל תתנו לו לנחש למה התכוונתם. גוגל. צילום: אי.פי

זה כבר יותר משני עשורים שכמעט כולנו פונים לגוגל כדי למצוא כל פריט מידע שאנחנו רוצים ברשת. אין כמעט ויכוח על זה שתוצאות החיפוש בגוגל עדיפות על אלו של מעט המתחרים שלה – אלא שגם הן כבר לא טובות לאחרונה כפי שהיה בעבר. יותר ויותר חיפושים מציגים תוצאות שהקשר בין החיפוש לבינן רופף מאוד – ולא רק בגלל האתרים הגרועים ש’מרמים’ את גוגל לדרג אותם גבוה, כפי שסיפרנו לכם לאחרונה.

הבעיה המרכזית, כפי שמספרת לנו הבינה המלאכותית Claude, היא הנטייה של גוגל להעלות דפים המכילים מילים נרדפות ומונחים קשורים לאלה שחיפשנו, מתוך הנחת יסוד שאולי אנחנו מעוניינים בכך – אלא שזה לא תמיד המצב. למשל, אם תחפשו באנגלית מידע לגבי יחידת הטמפרטורה קלווין (“האפס המוחלט", כ-270 מעלות צלזיוס מתחת לאפס), גוגל יחליט להציג גם תוצאות עם הקיצור שלה – K. הבעיה היא שזה גם הקיצור למספרים באלפים (למשל, המשחק NBA של EA נקרא בשנים האחרונות "NBA 2K24” וכד’, במקום “NBA 2024” או פשוט “NBA 24”), וכך תוצאות החיפוש מתמלאות בתוצאות שאינן קשורות בשום צורה למה שרציתם.

החדשות הטובות הן שיש דרך פשוטה לגרום לגוגל להציג דפי אינטרנט המכילים את המילה או המילים המדויקות שחיפשתם, גם בלי להשתמש בגרשיים סביב המילים – תכונה הנקראת "מילה במילה". למרות שהיא קיימת כבר שנים, היא כמעט אינה מוכרת, ומסתתרת ממש מתחת לאפכם כאשר אתם מחפשים בגוגל.

כדי להפעיל את האפשרות הזו ממחשב, בדף תוצאות החיפוש לחצו על "כלים" (“Tools”) בראש עמוד התוצאות בצד הרחוק מכיוון הכתיבה (שמאל בעברית, ימין באנגלית) ובסמארטפון גררו את סרגל סוגי החיפוש (זה שמאפשר לעבור בין חיפוש רגיל לחיפוש תמונות, סרטונים, מוצרים לרכישה וכו’) עד שתגיעו ל"כלי חיפוש" (“Search tools”). פתחו את תת-התפריט "כל התוצאות" ("All results") ובחרו ב"מילה במילה" (“Verbatim”). זהו! כעת החיפוש יציג רק תוצאות עם המונחים המדויקים שהקלדתם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר