X

זה מה שאתם צריכים לעשות מייד אחרי ארוחה

סיימתם לאכול? יופי. לא חשוב כמה בריאה או לא היתה הארוחה – אם אתם רוצים לשמור על בריאות לאורך זמן יש דבר אחד פשוט שכדאי לכם מאוד לעשות אם אתם כבר קמים משולחן האוכל

לא חשוב מה אכלתם. חשוב מה תעשו אחר כך. צילום: Getty Images

יציאה לטיול קצר לאחר סיום ארוחה מספקת הטבות בריאותיות משמעותיות – וב”טיול קצר”, הכוונה היא אפילו לכזה שלוקח 2 דקות. נעזרנו ב-Claude כדי ללמוד מעט על הבשורה המפתיעה הזו לשמירה על הבריאות.

כבר שנים שמציעים לנו לצאת להליכה לאחר ארוחה, מכיוון שהיא מסייעת לעיכול ולאיזון רמת הסוכר בדם – אך עד כה דובר על הליכות ארוכות ונמרצות יחסית. כעת, ניתוח חדש של מחקרים עדכניים מגלה שאפילו 2-5 דקות בלבד של הליכה קלה עושות את העבודה.

מדענים בחנו שבעה ניסויים שהשוו ישיבה לעומת עמידה או הליכה לאחר הארוחות. התוצאות הראו שפרקי זמן קצרים של הליכה ייצבו באופן דרמטי את עליית הסוכר בדם הן במבוגרים בריאים והן בסובלים מסכרת. הימנעות מזינוקים כאלו ברמות הסוכר היא המפתח להפחתת הסיכון לסוכרת או שליטה בה.

פעילות קלה לאחר האכילה משפרת את יכולתו של האינסולין להכניס אנרגייה מהמזון לתאים. הליכות קצרות הראו השפעה גדולה יותר מעמידה, משום שהפעילו יותר שרירים, מה שהוביל לשריפת עודף גלוקוז ולייצוב רמת הסוכר בדם. עם זאת, החוקרים ציינו כי אפילו עמידה בלבד הראתה השפעה כלשהי לעומת חזרה מיידית לתנוחת ישיבה.

העיתוי האידיאלי להליכה הוא 60-90 דקות לאחר האכילה, כאשר רמות הסוכר בדם מגיעות לשיא – אבל גם הליכות לאחר זמן קצר או ארוך יותר עוזרות, והרבה יותר קל לתחזק שגרה שכוללת מספר הליכות קצרצרות במהלך יום העבודה מאשר שגרה של הליכה אחת ארוכה יותר. מומחים מציעים לצעוד בזמן שיחות, ללכת במסדרון במשרד או לבצע מטלות ביתיות שונות מדי פעם.

בעוד להליכות ארוכות יותר ולפעילות גופנית יש יתרונות נוספים, טוב לדעת שאפילו "מיקרו-טיולים" מסייעים בניהול רמות הסוכר בדם לאחר ארוחה, וש-2 דקות של פעילות גופנית קלה וכמעט אגבית מסוגלים לשפר את הבריאות הכללית לאורך זמן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר