תעשיית משחקי הווידאו הפכה במאה הנוכחית לאחת הגדולות בעולם, וההכנסות מהמשחקים מוכיחות זאת. לכבוד יום הולדתו ה-71 של שיגרו מיאמוטו, שעומד מאחורי שניים מתוך עשרת מותגי המשחקים המצליחים בהיסטוריה, נעזרנו ב-Perplexity כדי להביא בפניכם את רשימת המשחקים שהניבו את ההכנסות הגבוהות ביותר אי פעם:
1. פוקימון
עם סך הכנסות שחצה כבר את רף 90 מיליארד הדולר, פוקימון, שנוצר על ידי סאטוֹשי טאג’ירי עבור נינטנדו ב-1996, נמצא בראש הטבלה בהפרש עצום. ניתן לייחס את הצלחתו לשילוב של משחק מרתק, עולם עצום ומגוון, והמשיכה המתמשכת של איסוף ואימון פוקימונים. הזיכיון התרחב גם למדיות שונות, כולל קלפים, תוכניות טלוויזיה וסרטים, ובכך חיזק עוד יותר את השפעתו התרבותית.
2. מריו/סופר-מריו
עם הכנסות של 30.25 מיליארד דולר, השרברב שנוצר ב-1981 ואחיו שהצטרף אליו ב-1985 היוו אבן יסוד בהצלחת נינטנדו. שתי הדמויות האיקוניות תרמו רבות להצלחת המותג, לצד מכניקת המשחק החדשנית לזמנה, העולם הצבעוני ומגוון רחב של כותרי ספין-אוף המתפרשים על פני ז'אנרים מרובים. נציין כי למרות הפיגור הענק אחרי פוקימון בהכנסות, במספר כותרים האחים מריו מובילים בפער אדיר עם מעל 800 מיליון עותקים, בזמן שפוקימון (וטטריס, שצמוד אליו במדד הזה) מכר פחות מחצי מיליארד עותקים.
3. Call of Duty
סדרת Call of Duty הגדירה מחדש את ז'אנר היריות מגוף ראשון, וכל אחד ממשחקי הסדרה שובר שיאי מכירות מייד עם יציאתם, מה שהוביל את הסדרה להכנסות בסך 17 מיליארד דולר. ניתן לייחס את הצלחתה למשחק הסוחף והקולנועי, עלילה משכנעת וחוויה מרובה משתתפים חזקה, שזכתה לתהודה בקרב קהל עולמי.
4. Wii
הקונסולה מבוססת בקרי התנועה של נינטנדו, והמשחקים שניצלו את היכולת הזו, צברו הכנסות של 14.8 מיליארד דולר, בעיקר הודות לשיווק המוצלח של החברה את המוצר כמשחק וידאו בריא לגוף בשל התזוזות הפיזיות שהוא מעודד. היכולת לשחק בתנועות טבעיות במקום בכפתורים מסובכים הובילו לאימוץ בקרב קהל רחב ותרמה להצלחה.
5. Pac-Man
מצד אחד, פק-מן הוא אחד השמות הוותיקים ברשימה. המשחק שיצא בשנת 1987 יצר הכנסות בגובה 14 מיליארד דולר והשפעה תרבותית רחבה. המשחק הפשוט אך הממכר, הדמויות הבלתי נשכחות והזמינות כמעט בכל צורה אפשרית – ממכשירי משחק ניידים כמו גיימבוי ועד מכונות ארקייד ענקיות – חיזקו את מעמדו האיקוני.
6. Space Invaders
אחד ממשחקי הווידאו הראשונים בעולם, שיצא ב-1978, מתאפיין גם הוא בפשטות גאונית, עם החייזרים שנעים מצד לצד ועם הזמן גם מלמעלה למטה, עד שהם מגיעים לגובה בו נמצאת החללית של השחקן ופוסלים אותו. משחק ההגנה הפשוט הזה הגיע גם הוא במהלך העשורים שעברו מאז להכנסות בסך כמעט 14 מיליארד דולר.
7. Dungeon Fighter Online
המשחק הפחות מוכר הזה מגיע מקוריאה, ושייך לז’אנר של משחקי מלחמה נגד מפלצות שמתנהלים בסביבדו-ממדית שבה השחקן הולך מצד לצד על המסך ונלחם באויבים שונים ומשונים. ההצלחה של המשחק, עם הגרפיקה הבסיסית יחסית שמותאמת למסכים הקטנים של הסמארטפונים שלנו, הפכה אותו לתופעה שהכניסה 11.8 מיליארד דולר.
8. Street Fighter
סדרה וותיקה נוספת, שהחלה את דרכה ב-1987 והתפרשה מאז לחוברות קומיקס, סרטים וסדרות, הניבה לחברת המשחקים Capcom הכנסות בסך 10 מיליארד דולר – יותר מפי חמישה (!) מ"מורטל קומבט”.
9. Final Fantasy
גם הסדרה הזו החלה את דרכה בשנה הקסומה שבה יצאו רבים מהמשחקים ברשימה הזו – 1987 – והפכה לאגדה, עם ביקורות נלהבות בכל מהדורה מחדש והכנסות מצטברות בסך יותר מ-10.5 מיליארד דולר.
10. Warcraft
הסדרה הזו יצאה לאוויר העולם ב-1994, ומאז התרחבה ממשחקי מחשב למשחקי קופסה, ספרים, חוברות קומיקס ואפילו סרט שיצא בעשור הקודם. גם וורקראפט הכניסה ליוצריה מעל 10.5 מיליארד דולר.


