X

מתוק וממכר: מה קרה לאחד המשחקים המצליחים בכל הזמנים?

ב-2012 לא היה אדם שלא התמכר לסוכריות הצבעוניות של "קאנדי קראש". החברה שיצרה את המשחק הרוויחה מיליארדים מרכישות בתוך האפליקציה – אבל בסוף הדעיכה הגיעה

אילוסטרציה. צילום: RDNE Stock project

בעשור הקודם היה בלתי אפשרי לעלות לאוטובוס או להיכנס למסעדה בלי לראות מחצית מהאנשים מסביב שקועים ב"קנדי קראש סאגה", המשחק הקליל והצבעוני שכבש את העולם. אבל מה קרה איתו ב-11 השנים מאז יציאתו? Perplexity מספרת לנו על ההיסטוריה של המשחק.

"קנדי קראש" הושק ב-2012 והפך לתופעה תרבותית, עם מיליוני שחקנים ברחבי העולם. את ההצלחה הזו ניתן לייחס לשימוש באסטרטגיות שיווקיות ופסיכולוגיות מוגדרות בצורה יוצאת דופן כדי להפוך אותו לממכר: המשחק פשוט אך מאתגר, מאופיין בגרפיקה צבעונית ובמוזיקה קליטה. הגורמים הללו עזרו לו לנסוק לראש טבלאות המשחקים של Google Play, Apple App Store ופייסבוק בו זמנית.

קנדי קראש הפך לפרת מזומנים עבור החברה שפיתחה אותו, קינג, ובשנה הראשונה היה אחראי על זינוק של 1084% בהכנסותיה. מאז השקתו ועד 2017 הוא נאבק בעקביות על המקום הראשון ברשימת המשחקים הניידים הרווחיים ביותר מול Clash of Clans. בשנים 2020-2021, הניב קנדי קראש הכנסות בסך 1.2 מיליארד דולר לשנה, שמיקמו אותו במקום השביעי בלבד ברשימה. בשנת 2022 הוא הכניס, לפי הערכות, מיליארד וחצי דולר.

קינג מרוויחה מהמשחק, למרות שהוא מוצע להורדה חינם בכל החנויות, בעיקר באמצעות רכישות בתוך האפליקציה. המשתמש מקבל כמות מוגדרת של חיים ומהלכים כדי להשלים רמה, וכאשר הם אוזלים המשתמש צריך להמתין יום לחידוש ה"אספקה", או לשלם ולקנות חיים או מהלכים נוספים. אסטרטגיית המונטיזציה הזו הוכיחה את עצמה כמוצלחת ביותר, כאשר ב-2018 הוערך כי שחקנים הוציאו 4.2 מיליון דולר על המשחק מדי יום.

מספר השחקנים בקנדי קראש הגיע ל-287 מיליון ב-2013, עלה לשיא של 327 מיליון ב-2015, השנה בה נרכשה היוצרת שלו, קינג, על ידי אקטיוויז’ן בליזארד תמורת 5.9 מיליארד דולר, ומאז נמצא בירידה, אם כי נכון ל-2021 הוא עדיין עמד על יותר מרבע מיליון. לכן, אם נדמה לכם שקנדי קראש נעלם, אתם טועים. לפי הערכות מ-2021, הוא הכניס תוך פחות מעשור 6 מיליארד דולר, וסביר להניח שהוא לבדו כבר כיסה את מחיר הרכישה של קינג על ידי אקטיוויז’ן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר