דייגים בסומטרה סוברים: מצאנו את "אי הזהב האבוד" שנעלם לפני 700 שנים

האי שאותר היה בעברו חלק מאימפריה בודהיסטית בעלת מקדשים מוזהבים, שעם השנים שקעה ונעלמה במצולות • חוקרים מצאו במקום מטבעות זהב, תכשיטים ופסל בודהה מכוסה באבני חן בשווי מיליון ליש"ט

האם נמצאה העיר האבודה? // צילום: Getty Images

דייגים מקומיים באי סומטרה סוברים שהם הצליחו לאתר את בירת ממלכת סריביג'איה העתיקה שהייתה אימפריה בין המאה ה-7 ל-13, ונעלמה לפני 700 שנים. כך על פי ממצאים שהתגלו ליד נהר המוסי הסמוך לעיר פלמבנג באי סומטרה.

מדובר באימפריה בודהיסטית שהייתה ידועה מאוד במקדשים המוזהבים שלה ובאוצרותיה הרבים, אלא שעם השנים ואחרי נפילת הממלכה, עיר הבירה שלנ שהייתה באי על הנהר מוסי, שקעה ונעלמה במים ונשכחה.

בחמש השנים האחרונות ובעיקר השנה, הצליחו דייגים מהאזור שסייעו למשלחת מחקר בהובלת ד"ר שון קינגסלי, ארכיאולוג ימי בריטי, למצוא במקום מטבעות זהב, תכשיטים והשנה גם פסל בודהה בגודל טבעי מזהב מכוסה באבני חן  בשווי של מעל מיליון לירות שטרלינג.

אחד החוקרים אמר: "בחמש השנים האחרונות, הצלחנו להתקדם ולמצוא בנהר דברים יוצאי דופן. אנחנו ככל הנראה קרובים מאוד לתגלית משמעותית. כבר כרגע יש לנו מטבעות מכל התקופות, פסלי זהב של בודהה מצופים אבני חן וכל מיני אוצרות שכאילו נלקחו מאגדות סינבאד המלח".

לדברי החוקר הסיבה לכך שהעיר לא נשדדה קשורה למיקומה על הנהר עצמו ולכן "כשהציוויליזציה הזו נהרסה ככל הנראה על ידי רעש אדמה או אירוע טבע כזה. בתי העץ, הארמונות והמקדשים שקעו במים עם כל האוצרות שעליהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר