בוליביה, אחת המדינות העניות בדרום אמריקה, מציעה למטיילים שלל אפשרויות, בין אם מדובר בטיולים בעיר, בהרים או ביערות. לצד החוויה במקומות האותנטיים עם הנופים המרהיבים, טמונה לפעמים סכנה. הנה מה שצריך לדעת לפני שמגיעים.
דרך המוות או "הכביש המסוכן בעולם"
דרך המוות (נקראת גם דרך יונגאס) יוצאת מהעיר לה פאס, הבירה בפועל של בוליביה ומגיעה אל העיר קורויקו. הדרך שזכתה לתואר "הכביש המסוכן בעולם" (BBC) נסללה בשנות ה-30 במאה הקודמת על ידי שבויים מפרגוואי ממלחמת הצ'אקו, והייתה אחת הדרכים הבודדות שחיברה בין האמזונס ללה פאס. גובהה נע בין 4,650 מטר ובמקומות הנמוכים היא מגיעה ל-1,200 מטר.
מה מסוכן בה? צוקים ומדרונות תלולים, ברוחב של 3 מטרים ופחות, ללא מעקה בטיחות, יחד עם תנאי ראות קשים בשל הערפל שפוקד את האזור והגשם שהופך אותה לבוצית ומחליקה. לעתים שני כלב רכב נאלצים להידחק במעבר הצר, מה שעלול לגרום לאחד מהם לצנוח לתהום. נהגים ומטיילים מוצאים את מותם בשביל מדי שנה. עם רדת החשיכה, הכביש נסגר כדי לצמצם את מספר התאונות.
בשנת 2006 נפתחה דרך חלופית (צפון יונגאס), התאונות פחתו משמעותית והדרך המקורית משמשת רוכבי אופניים חובבי אקסטרים.
הוואינה פוטוסי: מחסור בחמצן
הוואינה פוטוסי (Huayna Potosí) הוא הר המתנשא לגובה של 6,088 מטרים מעל פני הים בהרי האנדים של בוליביה, כ-25 ק"מ צפונית לעיר לה פאס. בדרך תראו נופים עוצרי נשימה של קרחונים מרהיבים, והפסגה שלו מעניקה תצפית פנורמית על אגם טיטיקקה ועל רכס הרי האנדים המושלגים. צדו המערבי של ההר נחשב מורכב יותר לטיפוס. הטיפוס מצריך כושר טוב, בעיקר בשל הגובה הרב הגורם לחוסר חמצן.
הטיפוס אורך בדרך כלל יומיים או שלושה. ביום הראשון מגיעים למחנה התחתון, מקבלים את הציוד ויוצאים להתאמן על קרחון קטן בסביבה. האתגרים והסכנות הם הגובה והמחסור בחמצן, קרחונים סדוקים, כוויות קור וקטעים תלולים הדורשים שימוש בציוד טיפוס מקצועי. לכן יש לצאת אליו עם מדריך דרך חברה מסודרת.
אל אלטו, לה פאס: שוד ו"חטיפות"
אל אלטו, מי שהייתה בעבר פרבר של לה פאס והיום מתקיים בה שוק ססגוני, מהווה מוקד משיכה לתיירים - ולפשע. אם אתם מגיעים לאזור, עשו זאת בשעות האור, עדיף עם קבוצה או מדריך מקומי. הסכנות: שוד, "חטיפות" לצורך הוצאת מזומנים בכספומטים, וגניבת מסמכים. לעתים השודדים מתחזים לשוטרים המבקשים לראות דרכונים או כסף.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
