חופים מדהימים ומחירים שפויים: היעד החלומי ביוון שעדיין לא שמעתם עליו

הישראלים נוהגים לנהור בקיץ אל מדינת האיים, אך קו חדש של חברת אשת טורס שמגיע אליה יכול להביא אתכם למקום שיציג לכם זווית שונה של יוון • אז איפה תקבלו חוויה זוהרת כמו בסרטים, היכן תמצאו מוקד תוסס של חיי לילה צבעוניים ובוהמיים ואיזו עיר הזכירה לנו בכלל את קראקס שבוונצואלה?

הבריכה בבית המלון Aldemar Olympian Village שביוון. צילום: Aldemar Olympian Village

כמדי כל קיץ הישראלים נוהרים ליוון, שעד היום נחשבת לסוג של "ישראל השנייה", עם ביקורים חוזרים ונשנים בכרתים, ברודוס ובאתונה. אך בימים אלה נפתח קו חדש שיטיס את הישראלים היישר אל יעד בתולי ולא מוכר של בירת התרבות ההלניסטית: חצי האי פלופונס. עם תחילתן של טיסות ישירות שמפעילה אשת טורס באמצעות חברת סאן דור (אל על), זו ההזדמנות לגלות יוון שונה.

כותב שורות אלה מעולם לא ביקר ביוון על אף היותה מדינת מוצאם של סביו. על כן קשה היה לו לוותר על ההזדמנות לתיקון עוול של 39 שנים, והחוויה הייתה לא פחות ממשנת חיים.

פלופונס נמצא ממערב לאתונה. מבין שבעת המחוזות שמרכיבים את חצי האי סיירנו במחוז הצפון-מערבי אליס, במחוז המרכזי וההררי ארקדיה ובמחוז הצפוני אכאיה, שבו נמצאת הבירה המסחרית והכלכלית של חצי האי והעיר השלישית בגודלה ביוון, פטרס.

יעד בתולי ולא מוכר. בית המלון Aldemar Olympian Village שביוון, צילום: Aldemar Olympian Village

איך מגיעים ואיפה ישנים?

אשת טורס מפעילה שלוש טיסות שבועיות (ראשון, שלישי וחמישי) לנמל התעופה ארקסוס, הקרוב לעיר פטרס ולריזורטים המובילים באזור.

המלונות שמשווקת החברה בחצי האי רבים ומגוונים ונעים בין 3 ל-5 כוכבים. התארחנו במלון חמשת הכוכבים Olympian Village Aldamar והרגשנו שהגענו לאחד המקומות היפים ביוון. מדובר, למעשה, בכפר נופש פסטורלי השוכן על רצועת חוף גדולה. יש בו יותר מ-600 חדרים, ואפשרויות הלינה בו מגוונות.

מחירים לדוגמה: שלושה לילות ביוני לאדם בהרכב של זוג + 2 ילדים במחיר שמתחיל ב-644 דולר.

בפטרס, שבה שהינו ושאליה נגיע בהמשך, התארחנו במלון ארבעת הכוכבים My Way Hotel.

הבריכה המקורה ב-Aldemar Olympian Village, צילום: Aldemar Olympian Village

החתונה היוונית שלי - גרסת הטיול

ביום הראשון נחתנו בנמל התעופה ארקסוס בטיסת הבכורה מישראל. לאחר הנחיתה נסענו למלון Aldemar Olympian Village, שכאמור, סיפק לנו חוויה זוהרת ומפנקת כמו שרואים רק בסרטים. יצוין שחוויית השהייה בו נשארה איתנו עד היום, וככל הנראה תלווה אותנו לעוד הרבה זמן.

ביום השני יצאנו מהמלון לעבר מחוז ארקדיה. עצרנו בכפר Lagkadia, בדרכנו אל עבר הכפר ויתינה. כיום הכפר משמש מוקד תיירותי שמושך אליו מקומיים ותיירים כאחד. המקומיים מתגאים ב"דרך האהבה" - שדרת עצי מייפל ודולב המתאימים להליכה רומנטית, שבהחלט גרמה לנו להתגעגע לבני הזוג שהותרנו בבית.

אווירה רומנטית. שקיעה בפלופונס, צילום:

אולימפיה: מולדת האולימפיאדה

חזרנו לכיוון אתר המורשת העולמית אולימפיה, העיר העתיקה שבה התחילה מסורת המשחקים האולימפיים בשנת 776 לפני הספירה, אשר בהם התכנסו גברים מכל רחבי יוון העתיקה להתחרות בענפי ספורט שונים. גולת הכותרת היתה ביקור במוזיאון הארכיאולוגי של אולימפיה, המרכז ממצאים מרתקים דוגמת דמויות שונות של מדוזה המיתולוגית והמצמיתה, פסל של דיוניסוס התינוק ופסלים רבים אחרים שגרמו לנו לרצות לחזור אחורה בזמן.

ביום השלישי הגענו לפטרס, הבירה הכלכלית והמסחרית של פלופונס, ואת פנינו קיבלה הקתדרלה המרשימה של סנט אנדרו. פטרס מחולקת לעיר העילית העתיקה ולזו התחתית המודרנית. באופן מפתיע, העיר נראתה שונה מהותית מהמראות הנפוצים ביוון, והזכירה הרבה יותר את קראקס שבוונצואלה. על כן אין צורך להרחיק עד לדרום אמריקה, כשבמרחק טיסה קצרה תוכלו ליהנות מנופים עירוניים שנמצאים לרוב במרחק טיסות ארוכות. ההפתעה האמיתית של פטרס ציפתה לנו בערב: נדמה היה כי העיר הפכה למוקד תוסס של חיי לילה צבעוניים ובוהמיים.

הנאה מובטחת. סוויטה ב-Aldemar Olympian Village, צילום: Aldemar Olympian Village

ביום הרביעי והאחרון עזבנו את פטרס עם טעם של עוד, יעד מיוחד שרוב הישראלים לא מכירים וכנראה יכירו בקרוב.

לאחר מכן ביקרנו באתר הזיכרון בעיירה קלבריטה, שבה טבחו הנאצים בשנת 1943 ב-700 גברי הכפר לאחר שהואשמו בסיוע למורדים היוונים במלחמה מול הנאצים. קשה היה לכותב שורות אלה שלא לחשוב על סביו, שבחרו לעזוב את יוון לאחר מלחמת העולם השנייה. אז גם אם אין לכם דרכון יווני, וסבתא שלכם לא לימדה אתכם יוונית ולאדינו, פלופונס מחכה לכם לפחות כתיירים. הנאה מובטחת במרחק של כשעתיים טיסה בלבד.

הכותב היה אורח אשת טורס בפלופונס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר