מרוצים - אך מתלוננים, וחשודים בזיוף תמונות. התיירים הצרפתים

שיטת הנוכלים החדשה: תיירים זייפו תמונות ב-AI כדי לקבל פיצוי

הצעירים מצרפת חשודים כי השתמשו בבינה מלאכותית כדי לערוך תמונות באופן שלילי מטיול שיט בפוקט, במטרה לדרוש החזר כספי תוך הצגת החוויה כמאכזבת

תיירים צרפתים חשודים כי השתמשו בבינה מלאכותית (AI) כדי לערוך תמונות מטיול שיט בפוקט, במטרה לדרוש החזר כספי תוך הצגת החוויה כמאכזבת.

"ישבתי כמו אסירה": צעירה ישראלית נעצרה וגורשה מתאילנד

קבוצת תיירים מצרפת השתתפה בסיור שיט בפוקט וצילמה במהלך ההפלגה תמונות של פנים הסירה ושל חלקה החיצוני.

על פי הטענות, לאחר מכן ערכו התיירים את התמונות באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית כך שהסירה נראתה ישנה, מלוכלכת ובמצב תחזוקתי ירוד. התמונות הערוכות שימשו, על פי החשד, עבור דרישה להחזר כספי מסוכנות הנסיעות, כך לפי Phuket Times.

התמונות שעל פי החשד התיירים זייפו ב-AI, צילום: מתוך פייסבוק

באחת התמונות נראית מגלשת מים מתנפחת כשהיא בלויה ופגומה. תמונה אחרת הציגה חדר נוחיות עם אסלה מלוכלכת ופסולת מפוזרת על הרצפה. בתמונה נוספת נראית בננה רקובה המכוסה בעובש.

עם זאת, פורסם גם צילום נוסף מאותו טיול, שבו נראים שלושת התיירים הצרפתים נהנים על הסירה, צילום שסתר לכאורה את הטענות לחוויה גרועה ולשירות לקוי. לא נמסרו פרטים כיצד מפעיל הסירה או סוכנות הנסיעות טיפלו בבקשת ההחזר. כמו כן, לא פורסמה תגובה רשמית מצד החברה המעורבת.

בננה עם עובש, על פי החשד נערכה ב-AI, צילום: מתוך פייסבוק

פגיעה במוניטין של פוקט

האירוע עורר תגובות נזעמות בקרב גולשים תאילנדים רבים. חלקם קראו לרשויות הרלוונטיות לנקוט צעדים משפטיים נגד התיירים, בטענה שהתנהגות כזו פוגעת במוניטין ובתדמית של ענף התיירות בפוקט.

בעלי עסקים תאילנדים נוספים שיתפו בתגובות ברשת חוויות דומות. בעלת מלון סיפרה כי אורחים צרפתים הזמינו חדר דרך פלטפורמה מקוונת ושילמו בכרטיס אשראי, ולאחר שהותם הגישו תלונות במטרה לקבל החזר כספי, אף שלדבריה השירות שניתן עמד בסטנדרטים וסתר את טענותיהם.

בעלת מלון אחרת ציינה כי אורחים צרפתים עזבו מבלי לשלם סכום של 3,000 באט ולאחר מכן פרסמו ביקורת שלילית, אף ששהו במקום יותר מעשרה ימים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...