מלון Dotonbori Crystal Hotel III באוסקה, יפן, החל לאחרונה להציע לאורחיו את מה שהוא מכנה "מכונת כביסה אנושית עתידנית", קונספט שכעת נכנס לשימוש מסחרי. הנהלת המלון מבטיחה "חוויה סוחפת, כאילו אתם נמצאים בספא של העתיד", כך לפי אסיה אקונומי.
הקפסולה, שפותחה על ידי חברת הסטארט־אפ I Feel Science מאוסקה, אורכה כ-2.3 מטר. האורחים שוכבים בתוכה, ובועות עדינות במיוחד, ערפל מים חמים וזרמי מים עוטפים את הגוף, רוחצים ומייבשים אותו בתוך כ-15 עד 20 דקות. חרירים נסתרים מחליפים את ראש המקלחת המסורתי ומאפשרים ניקוי וייבוש בו זמנית.
לאחר סגירת המכסה האטום למים, מוקרנות תמונות מותאמות אישית על מסך פנימי, בעוד בועות זעירות בקוטר של פחות מ־0.001 מ״מ מסירות לכלוך מהעור. אוויר חם מייבש את השיער והגוף לפני פתיחת הדלת.
החוויה מוצעת בהזמנה של 90 דקות בעלות 18 אלף ין, שהם כ־120 דולר. הקפסולה עצמה מיועדת לאדם אחד בכל פעם. המכונה מוצבת בספא המשותף של המלון, ההזמנות מתבצעות אונליין, הצוות מחטא את היחידה בין משתמשים ומספק בגדי ים חד פעמיים.
מאחורי הקלעים פועלים חיישנים שמנטרים קצב לב ותנוחה, ובוחרים באופן אוטומטי מוזיקה וקטעי וידאו כדי לשמור על רוגע המשתמש. “זה יהיה שימושי במיוחד לקשישים או לאנשים עם מוגבלות בתנועה”, מסר היצרן, לפי אתר החדשות הקוריאני Chosun Ilbo.
העניין בטכנולוגיה גבר לאחר ש־I Feel Science הציבה באפריל אב טיפוס בביתן הבריאות בתערוכת אוסקה־קנסאי, שם יותר מ־40 אלף בני אדם נרשמו להתנסות בה. “באמצעות הצגת מכונת הכביסה האנושית שהייתה פופולרית בתערוכה, אנחנו מאפשרים גם לאורחים שהחמיצו אותה לנסות את העתיד”, אמר מנהל המלון.
מעבר לעולם המלונאות, רשת האלקטרוניקה Yamada Holdings מתכננת להציג את הקפסולה בחנות הדגל שלה LABI Ikebukuro בטוקיו, במחיר של כ־60 מיליון ין, שהם כ־ 400 אלף דולר (וכ־560 מיליון וון). עוד אומרים בענף כי המכשיר עשוי לשמש גם מוסדות סיעוד וטיפול רפואי בחברה היפנית המזדקנת, וחלק מבתי האבות כבר עושים שימוש במערכות רחצה אוטומטיות עבור דיירים שמתקשים לעמוד ללא סיוע.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

