בזמן שיעדי תיירות ברחבי העולם מתחרים על התיירים, האטרקציות והחוויה האולטימטיבית - בשוודיה בחרו ללכת בדיוק בכיוון ההפוך: לעודד תיירים להגיע כדי להשתעמם.
תחת הסלוגן החדש שמקדם Visit Sweden (הגוף הרשמי שאחראי על קידום התיירות של שוודיה בעולם), תיירים מוזמנים לאמץ לוח זמנים ריק, להאט את הקצב ולגלות מחדש את היתרונות הבריאותיים של שקט ושלווה. הקמפיין נשען על מחקרים המראים כי רגעי “שעמום” מסייעים למוח להתאושש מעומס היומיום ולשפר את רמות הריכוז והאנרגיה.
היעד המושלם ל… כלום
שוודיה, אחת המדינות הדלילות ביותר באירופה מבחינת מספר התושבים, מציעה בדיוק את התנאים שמשווק הקמפיין: יערות אינסופיים, אגמים בכל פינה, שמיים רחבים ושקט אמיתי.
“יש המון מה לעשות בשוודיה", אומרת סוזאן אנדרסון, מנכ"לית Visit Sweden, “אבל לפעמים הדבר הכי טוב הוא פשוט להגיע, להתחבר לשקט ולהשתעמם”.
מה זה אומר “להשתעמם”? לא מה שחשבתם
המסר אינו בהכרח רביצה מוחלטת - אלא חופשה איטית, מודעת ורגועה. בין ההצעות:
קבינות מבודדות בלי קליטה - אידאלי ל"ניקוי דיגיטלי".
מסעות בעקבות שמי הלילה בלפלנד - חוויה שמחזירה לפרופורציות.
טיולי נעלי שלג באתרי סקי בקצב איטי ומדיטטיבי.
אוכל מסורתי בצפון שוודיה, כמו דג לבן בגריל ובשר איילים.
ספא וטבילות קרות בהלסינגבורג - שילוב של יוקרה ושקט מוחלט.
לאט־לאט על הדרך הכחולה
עוד רעיון בקמפיין הוא “הדרך הכחולה” - כביש נופי שנמתח משוודיה לפינלנד ולנורבגיה, ומעודד נסיעה רגועה בין כפרים, אגמים ונופים שמשתנים בהדרגה. אנטיתזה מושלמת ל"חופשות בזק" בערים גדולות.
הקמפיין משתלב בגל הגלובלי של חופשות וולנס ו־Slow Travel, שמחליפות ריצות בין נקודות עניין בחופשות שמתרכזות בנשימה, טבע ופחות "לעשות". שוודיה לוקחת את זה צעד קדימה והופכת את השעמום עצמו למוצר תיירותי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
