רשת רכבות הלילה של אירופה ממשיכה להתעורר לחיים, ובשנת 2026 היא צפויה להתרחב משמעותית עם השקת שני קווים חדשים שיחברו בין מדינות ויחזירו את חוויית הנסיעה האיטית והנוחה אל מרכז הבמה.
קו שינה ישיר ראשון מסוגו בין שווייץ לסקנדינביה
ב־15 באפריל 2026, יושק לראשונה קו שינה ישיר המחבר את שווייץ עם סקנדינביה - מהלך היסטורי שייצור חיבור מסילות חדש בין מרכז אירופה לצפונה.
הקו, שיופעל על ידי רכבת שווייץ הפדרלית (SBB) בתמיכת הממשלה השווייצרית, יפעל שלוש פעמים בשבוע בין בזל לקופנהגן ולמאלמו שבשוודיה.
הנסיעה תארך כ־16 שעות: היא תצא מבזל בערב ותגיע למאלמו בבוקר שלמחרת, עם עצירות בערים מרכזיות בהן פרנקפורט והמבורג.
הרכבת תכיל 350 נוסעים במגוון תצורות - תאי שינה ומושבים - ותהווה מענה לביקוש הגובר לנסיעות ירוקות וארוכות טווח ברחבי אירופה. מכירת הכרטיסים כבר החלה - החל מ-40 אירו (כ-150 שקלים).
פולין מתחברת למרכז אירופה
גם מזרחה של היבשת מצטרף לטרנד. ב־14 בדצמבר יושק קו הלילה “EN Carpatia”, שיציע קישור חדש בין דרום־מזרח פולין לערים מרכזיות באוסטריה, סלובקיה, הונגריה וגרמניה.
הקו, שמופעל על ידי PKP Intercity, ייצא מדי יום מפרזמישל (Przemyśl) בשעה 17:51 ויגיע למינכן בבוקר למחרת לאחר מסע של כ־16.5 שעות.
הרכבת תעבור בין רז’שוב, קרקוב וקטוביץ, ומשם תיכנס לשטח צ’כיה, שם יתפצלו חלק מהקרונות לכיוון ברטיסלאבה ובודפשט, בעוד אחרים ימשיכו לווינה, לינץ, זלצבורג ולבסוף מינכן. הנסיעה חזרה תצא ממינכן בשעה 18:45 ותגיע לפולין בבוקר שלמחרת.
הנוסעים יוכלו לבחור בין מושבים רגילים, couchette (תא שינה משותף), או קרונות “Deluxe” עם אביזרי נוחות כמו מגבות, נעלי בית, מוצרי רחצה וחטיפים. האורות יוחשכו בין 22:00 ל־06:00, והצוות יאיר את הנוסעים טרם ההגעה. כרטיסים נמכרים החל מ-50 לירות שטרלינג (כ-215 שקלים).
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו