הרשת סוערת בעקבות סרטון של משפיענית הרזון ליב שמידט, המוכרת ברשתות כ-Skinni Societe, שבו סיפרה על "טריק" שהיא עושה לתיירים שנראים לה בעלי עודף משקל בניו יורק.
לדבריה, היא בכוונה נותנת להם הכוונה שגויה - רק כדי שיצעדו יותר.
הקטע, שפורסם בטיקטוק ונמחק במהרה, עורר גל ביקורת כמעט מיידי. גולשים רבים העבירו את הדיון לקהילות ביקורת על משפיענים, שם הסרטון זכה לגינוי חריף. "זה אפילו לא מצחיק - פשוט אכזרי", כתבה אחת הגולשות. אחרים תהו האם שמידט עסוקה כל כך במראה הגוף עד שאינה מסוגלת לשוחח שיחה רגילה.
מתעלמת מהביקורת - ומחריפה את המסר
למרות הסערה, שמידט לא נסוגה. יום לאחר שהסרטון עורר זעם, היא העלתה סרטון נוסף לאינסטגרם שבו רמזה שוב על תפיסת עולמה סביב רזון. "העונה להיות סקיני", כתבה, כשהיא מצולמת צועדת ברחובות ניו יורק.
זו אינה המחלוקת הראשונה סביב שמידט, שעבדה בעבר בחברת תאגיד ועברה לעבודה מלאה ברשתות החברתיות. מבקריה טוענים שהיא עוסקת ב-rage-baiting - פרסום תוכן פרובוקטיבי שנועד ליצור זעם ותגובות. אחרים הביעו חשש שהמסרים שלה מסוכנים ועלולים לעודד הפרעות אכילה.
"זה מה שהצופים רוצים"
שמידט מצידה טוענת שהיא רק מספקת את הדרישה. בראיונות קודמים אמרה כי היא מציגה בכנות את אורח החיים שלה ואת "העבודה הקשה" הכרוכה בו.
חשבונה הישן הוסר בעבר עקב הפרת כללי הקהילה, אך היא חזרה מיד עם חשבון חדש וסלוגן בוטה: "זה לא חטא לרצות להיות רזה".
בראיון נוסף טענה כי היא אינה מתנצלת על התוכן ומכיוון שלא חוותה הפרעת אכילה, היא "לא יכולה להזדהות" עם הביקורת.
נרמול של התנהגות פוגענית
בעוד שחלק מהצופים מבטלים את הסערה כעוד פרובוקציה של משפיענית, אחרים מזהירים מפני נרמול של התנהגות פוגענית מהסוג הזה. "זה לא סתם תוכן שטחי", כתבו גולשים, "זה עיסוק אובססיבי בגוף של אנשים אחרים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
