הזיה בחופשה. הרשת פשטה רגל והתיירים סולקו. צילום: מתוך טיקטוק

הרשת הכריזה על פשיטת רגל - תיירים סולקו מהמלונות באמצע החופשה

כאוס בעקבות קריסת רשת המלונות Sonder • מאות אורחים נזרקו מהמלונות - במהלך שהייתם • "אמרו לנו לצאת מהחדר תוך שעות”

מאות תיירים ברחבי העולם, מלונדון ועד ניו יורק, הופתעו לגלות כי הם נדרשים לעזוב את חדריהם בהתראה של שעות ספורות בלבד, לאחר ש-Sonder, רשת הדירות והמלונות ששיתפה פעולה עם מריוט (Marriott), קרסה והגישה בקשה לפשיטת רגל.

החברה, שפעלה בכ-40 ערים בעולם, ביניהן בוסטון, מונטריאול ודובאי, נאלצה להפסיק את פעילותה מייד לאחר ש"מריוט" ביטלה את הסכם הרישוי שנחתם עמה רק באוגוסט 2024.

Sonder, שבעבר הוערכה ביותר ממיליארד דולר ונחשבה למתחרה של Airbnb, פעלה תחת המותג “Sonder by Marriott Bonvoy” והציעה דירות נופש ובוטיק במודל מלונאי. אך בעקבות כשלים תפעוליים ושילוב לקוי בין מערכות ההזמנות של שתי החברות, ההכנסות צנחו, ובסוף השבוע האחרון נשלחו מיילים בהולים לאורחים: לעזוב עד 9 בבוקר למחרת.

סטיב מקגרו, שהגיע לניו יורק עם בתו ונכדתו הפגה, סיפר כי ההודעה הגיעה באמצע שהות של 17 ימים. "קיבלתי מייל בערב שאומר לי לפנות עד הבוקר - אחרי ארבעים שנה של לינה במלונות "מריוט". נאלצנו לשלם אלפי דולרים למצוא מקום חלופי. זה היה מאוד מאוד מטריד. הם התייחסו אלינו כלקוחות חסרי ערך", אמר.

גם אורחים אחרים חוו השפלה ופגיעה חמורה. פול סטרק, איש עסקים בן 63 מארקנסו, סיפר כי כששב לדירתו בבוסטון גילה שכל חפציו נארזו: “הם נגעו בכל הדברים האישיים שלנו, בגדים, מחשבים, מוצרי רחצה, חלק הוכנסו למזוודות וחלק לשקיות פלסטיק. זה היה מזעזע".

צעירים רבים העלו סרטונים לרשתות: טיקטוקרים ממונטריאול וניו יורק תיעדו את עצמם גוררים מזוודות בשלג אחרי שקיבלו הודעת פינוי פתאומית. “POV - מנסה לשמור על קור רוח בזמן שאני גוררת את המזוודה ברחוב אחרי שמריוט ו־Sonder נפרדו ביום אקראי ואמרו לנו לצאת מהחדר תוך שעות”, כתבה אחת מהן. בבריטניה נותרו משפחות המומות. שרה יוז מאֵלסמיר פורט סיפרה כי גילתה על ביטול הנסיעה לניו יורק רק לאחר שכבר שילמה מראש: “קיבלתי מייל שאומר שההזמנה שלי לא תכובד. הכול קרס ביום אחד".

מנכ"לית Sonder בפועל, ג'ניס סירס, אמרה: "אנחנו שבורי לב שהגענו לנקודה שבה פירוק החברה הוא הדרך היחידה שנותרה". מריוט מצדה הודיעה כי תעניק החזרים למי שהזמין דרך ערוציה, אך רבים מהאורחים טוענים שלא קיבלו כל סיוע ממשי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...