קבלה על סך 59,000 לירה ממסעדת Galata Fish House. צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מסעדה גבתה יותר מ-1,200 אירו מתיירים ונקנסה

קבוצת תיירים באיסטנבול הופנתה למסעדת דגים בהמלצת נהג מונית וקיבלה חשבון של 59,000 לירה (כ-4500 שקל) • החשבון הפך לוויראלי, הוביל לקנסות ועורר ביקורת ציבורית רחבה

הרשת גועשת בעקבות חשבון ארוחת הערב של ארבעה תיירים גרמנים שאכלו במסעדת Galata Fish House באיסטנבול, בסך 59,000 לירות טורקיות, כ-1,200 אירו (כ-4500 שקל)

החשבון שפורסם הוביל להגשת אלפי תלונות למשרד המסחר הטורקי. צוותי האכיפה השוו את הקבלה למחירים בתפריט ומצאו כ-30 מחירים שאינם תואמים, כולל דמי שירות שנויים במחלוקת ו-10,000 לירות שסומנו כ"מס", כך נכתב בדו"ח שלהם. 

"אותרו אי-סדרים המנוגדים לחוק ביישום דמי שירות ועסקאות מטעות לצרכן", הצהיר המשרד, וציין כי ממצאים הקשורים ל"סחיטה" הועברו לסוכנויות אחרות.

לפי הפקחים, כמעט כל מנה על השולחן חרגה מהמחיר המודפס,

יום לאחר שהפקחים סיימו את בדיקתם, משרד המסחר הטיל קנס מנהלי בסך 139,304 לירות (כ-1800 שקל) על המסעדה והעביר את התיק לוועדה לעליות מחירים בלתי הוגנות לצורך נקיטת צעדים נוספים.

בעל המסעדה, מהסום צ'אקיר, חלק על הממצאים. "אין כאן שום עוול. התפריט שלי שקוף ופתוח. כל אחד יכול לבוא ולבדוק", אמר. "בהחלט, אבל בהחלט, לא ביצענו שום אי-סדירות או גניבה". צ'אקיר הוסיף שהתפריט מופיע במספר שפות והבטיח לערער על הקנס.

התיירים הגיעו לאיסטנבול לצפות במשחק הליגה האירופית בין פנרבחצ'ה לשטוטגרט. בקבלה של מסעדת הדגים נרשמו 6,450 לירה (500 שקל) עבור דג דניס, 6,600 לירה עבור לברק ו-11,200 לירה עבור שני קילוגרמים של דג נוסף.

לפי הדיווחים פקחים שבדקו את החשבון אמרו שכמעט כל מנה על השולחן חרגה מהמחיר המודפס ושדמי השירות הפרו את התקנות.

העדויות הצביעו גם על כך שכמה נהגי מוניות גובים עמלות תמורת הבאת תיירים למסעדות מסוימות, ביניהן המסעדה המדוברת, נושא שהמשרד אמר שהוא בוחן בנפרד.

נהגי מוניות גובים עמלות תמורת הבאת תיירים למסעדות מסוימות, צילום: Midjourney

גורמים רשמיים מסרו כי ההליך המשפטי יבוא לאחר העונש המנהלי ותיארו את המקרה כאזהרה לעסקים שגובים מחירים מופרזים מתיירים.

התגובות הציבוריות נעו בין תמיכה בקנס לקריאות לסגירת המסעדה.

"זו היא רק תפיסה של מחירים גבוהים שנוצרה ברשתות החברתיות", אמר צ'אקיר בעל המסעדה, והתעקש כי המבקרים שמעולם לא ביקרו במקום "מפרסמים תגובות מטרידות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...