מהלובי לשוק: הפתרון היצירתי של מלונות בסין

מזון גורמה שנשאר מהארוחות במלון הופך לדוכני רחוב - הפתרון החדשני של תעשיית המלונאות הסינית

פתרון יצירתי מונע בזבוז של מזון יקר ומייצר הכנסה נוספת למלונות בסין. צילום: רויטרס

בעקבות ירידה חדה בצריכה הפנימית, מלונות יוקרה בסין מצאו פתרון מפתיע: במקום לזרוק אוכל גורמה שנשאר מהארוחות במלון, הם מוציאים אותו החוצה ומוכרים אותו בדוכנים ברחוב.

המהלך החדש מציף את האתגרים הכלכליים שענף האירוח מתמודד איתם כיום.

בבייג'ינג, למשל, Beiyuan Grand Hotel, מציב מדי ערב דוכן שבו נמכרות מנות גורמה כמו יונים צלויות במחירים זולים יותר מהרגיל. במקום שהמנה תישאר על השולחן או תיזרק, היא נמכרת לעוברי אורח בעיר במחיר נגיש - וכך גם המלון מפצה על ירידה בהכנסות מהחדרים והשירות במתחם.

במקום שהמנה תישאר על השולחן או תיזרק, היא נמכרת לעוברי אורח בעיר במחיר נגיש, צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

המהלך, אומנם יוצא דופן, מספק תועלת כפולה: הוא מונע בזבוז של מזון יקר ומייצר הכנסה נוספת למלון.

כמו כן, הוא מדגיש את הלחצים הכלכליים שמופעלים על תעשיית המלונאות בסין: ירידה בתיירות פנים ובביקוש לאירוח יוקרתי, יחד עם מגבלות על ארוחות ציבוריות במגזר הממשלתי (כמו איסור על ארוחות קבוצתיות, הגבלות על תקציב לאירועים או הגבלות על צריכת אלכוהול בארוחות) הפחיתו את הביקוש למלונות ולמסעדות יוקרה וגורמים לאתגר מתמשך.

מלונות בסין הפכו אוכל גורמה שנשאר מהארוחות למקור הכנסה ברחוב, צילום: שימוש לפח סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מלונות נוספים ברחבי סין אימצו את השיטה: JW Marriott בצ'ונצ'ינג והילטון בווהאן דיווחו על עלייה בהכנסות הדוכנים החיצוניים, גם אם הרווחים נמוכים מהמטרה המקורית של שירותי המלון.

עבור חלק מהמלונות, זה הפך למקור הכנסה משמעותי שמסייע לשמור על העסק בעידן של אי־ודאות כלכלית.

הפתרון של הוצאת הגורמה לרחוב ממחיש שכאשר נאלצים להתמודד עם משבר, יצירתיות יכולה להפוך בעיה להזדמנות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר