עם פתיחת חופשת הקיץ ברחבי אירופה ויציאת מיליוני משפחות לטיולים ברכב, ניתוח חדש של נציבות האיחוד האירופי מדגיש פערים ניכרים במחירי הדלק בין מדינות ובין מסלולי נסיעה שונים. מידע זה עשוי להיות קריטי למטיילים, במיוחד כאשר התדלוק נעשה לפני מעבר גבול, אחריו או במדינת המעבר עצמה.
לפי ניתוח של סוכנות העיתונות הגרמנית די.פי.איי עבור הנציבות, מחירי הדלק מושפעים בעיקר ממס ורשויות המס השונות בכל מדינה. אמנם שינויים במחירי הנפט משפיעים באופן דומה על כלל מדינות האיחוד, אך הפערים במיסוי יוצרים הבדלים גדולים במחיר לצרכן, כך לפי דיווח בעיתון הגרמני Süddeutsche Zeitung.
כך למשל, מי שנוסע דרך אוסטריה ימצא שמחירי הדלק שם נמוכים משמעותית מגרמניה: מחיר הבנזין נמוך ב-19 סנט לליטר, והדיזל ב-6 סנט פחות. לכן, גם אם אוסטריה משמשת רק כמדינת מעבר, תדלוק בתחומה עשוי להיות משתלם. באיטליה המחירים גבוהים יותר, ולעומת זאת סלובניה, קרואטיה והונגריה מציעות אפשרויות זולות יותר.
בסלובקיה מחירי הבנזין דומים לאלו של אוסטריה, אך הדיזל זול יותר, כך שתדלוק במדינה זו עשוי להשתלם במיוחד לרכבי דיזל בהשוואה לאוסטריה וגרמניה גם יחד.
בצפון-מזרח אירופה, פולין בולטת במחירים הנמוכים: הבנזין זול ב-34 סנט לליטר לעומת גרמניה, והדיזל ב-19 סנט פחות. גם בצ’כיה ניתן לחסוך. הבנזין זול ב-31 סנט והדיזל ב-22 סנט לליטר לעומת גרמניה, מה שהופך אותה לאופציה המשתלמת ביותר למי שמגיעים מוואריה. לעומתן, סלובקיה והונגריה אינן מצליחות להציע מחירים נמוכים יותר.
נוסעים המתכננים לעבור לדנמרק או להולנד צריכים לשקול לתדלק לפני חציית הגבול מגרמניה, שכן בשתי המדינות מחירי הבנזין והדיזל גבוהים יותר. לעומת זאת, בצרפת, מחירי הבנזין נמוכים מעט מגרמניה, אף שהדיזל עדיין יקר יותר. בספרד ניתן למצוא חיסכון משמעותי לעומת גרמניה, בעוד ששוויץ מציגה מחירים גבוהים מהמקובל בגרמניה, איטליה וצרפת.
הבדלים במחירי הדלק אינם נובעים רק מהמדינה, גם בחירת התחנה ומיקומה, אם זה כביש מהיר או כביש כפרי, ושעת היום משפיעים. לרוב, המחירים נמוכים יותר סמוך למעברי גבול, הן לפני והן אחריהם. עם זאת, מומחים מזהירים כי שינוי מסלול הנסיעה לטובת מחירי דלק נמוכים יותר, במיוחד אם כרוך בעיקוף משמעותי, לרוב אינו משתלם ואף מזיק לסביבה. גם אם מחשבים עלות נסיעה של 30 סנט לקילומטר, החיסכון עלול להתאפס במהירות.

