חברת יורוסטאר הכריזה שתפעיל רכבות ישירות מלונדון לפרנקפורט וז'נבה בתחילת שנת 2030, כך דווח בגרדיאן. התוכנית מתבססת על ביצועי החברה בשנת 2024, שבמהלכה הסיעה 19.5 מיליון נוסעים - עלייה של כמיליון נוסעים לעומת השנה הקודמת.
החברה צופה שהנסיעה מלונדון לפרנקפורט תימשך כחמש שעות, ומלונדון לז'נבה - כחמש שעות ו-20 דקות. על פי הצפי, בשעות העומס הנסיעות יימשכו עד כשמונה שעות, ללא החלפות.
גוונדולין קזנב, מנכ"לית יורוסטאר, אמרה על הבשורה כי "נוסעים מוכנים לבלות ארבע עד חמש שעות ברכבת", וכי חברות מעודדות יותר ויותר נסיעות ברכבת ולא במטוסים בכדי לעמוד ביעדי האקלים. בשל כך, החברה תרכוש עד 50 רכבות חדשות בעלות של כשני מיליארד אירו, מה שיגדיל את צי הרכבות שלה ל-67 יחידות.
מלבד הוספת הקווים החדשים, החברה גם תרחיב את הקווים הקיימים. מספר הנסיעות היומיות בין לונדון לפריז יגדל מ-17 ל-20, ולאמסטרדם תתווסף נסיעה בספטמבר ובאמצע דצמבר. כיום, לונדון-פריז נשאר המסלול העמוס ביותר עם 280,000 נוסעים בשנה החולפת, ואחריו לונדון-בריסל עם 250,000 נוסעים.
מסתמן כי הפרויקט מורכב יותר מאשר נראה לעין. פתיחת מסלולים חדשים דורשת "זמן, השקעות, מומחיות, כמות עצומה של אנרגיה ושותפויות", כך ציינה קזנב. לטובת המהלך, החברה נזקקת למרחב נוסף לנוסעים, נקודות ביקורת גבולות חדשות וגישה למסילות בכל המדינות. יורוסטאר מכירה במכשולים טכניים ומשפטיים, כולל תקני בטיחות ומורכבויות נוספות.
הביצועים הפיננסיים של החברה מעידים על יכולתה לממן את הפרויקט. יורוסטאר הפיקה הכנסות של 2 מיליארד אירו ב-2024, רשמה רווח תפעולי של 346 מיליון אירו, ומימנה מחדש את חוב הבנק שלה ל-650 מיליון אירו.
עם זאת, החברה ניצבת בפני תחרות הולכת וגוברת. קבוצת Virgin גיבשה תוכניות לשירות תעלה של 12 רכבות, FS Italiane בחנה מיזם משותף עם Evolyn, ו-Trains Gemini הציעה פעילות דומה. הרגולטור קבע שרק מפעיל נוסף אחד או הרחבה של יורוסטאר יכולים להתאים לפעילות הנוספת, בעוד דובר דויטשה באן כינה את הרכבות הבינלאומיות למרחקים ארוכים "משגשגות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
