נסיעה במחיר מופקע: גיל נוימן, תייר ישראלי שביקר בחודש החולף באלבניה, מזהיר ישראלים בעקבות מקרה של חיוב מופרז במונית, במהלך חופשה בטירנה. "אבא שלי ואני היינו בקניון Teg, וכשסיימנו רצינו לחזור עם מונית למלון. ברגל מדובר בהליכה של כרבע שעה, אז בנסיעה זה כמה דקות", הוא מספר ל"ישראל היום".
"אני רואה את המונה עולה...עולה...עולה, אז אני שואל את הנהג (באנגלית) "מה קורה?", הוא אומר לי "זה בסדר, זה בסדר". כשעברנו במונה ה-1,400 לק אלבני (כ-57 שקלים) - הבנו שזה עוקץ. ביקשנו שיוריד אותנו והלכנו ברגל". נוימן סיפר כי לא הבחין שהמונה היה פעיל עוד לפני כניסתם למונית, והוסיף: "נסיעה כזו לא אמורה לעלות יותר מכמה שקלים".
"הבנו שאנחנו לא היחידים שנעקצו בשיטה הזאת. בקניונים יש לנהגי מוניות כפתור שמקפיץ את המונה. חוץ מזה לא עקצו אותנו שם".
נסיעה קצרה של 6 דקות בטירנה, אמורה לעלות כ-510 לק אלבני (כ-20 שקלים). כיצד להימנע מחיובים מופרזים במוניות באלבניה?
ודאו שהמונה מופעל: עם תחילת הנסיעה, ודאו שהמונה מופעל ומציג את התעריף הנכון.
השתמשו באפליקציות מקומיות: אפליקציות כמו Patoko מאפשרות להזמין מונית, לעקוב אחר הנהג ולראות את המחיר מראש.
הימנעו ממוניות ללא סימון: הימנעו ממוניות ללא סימון רשמי או כאלה שמציעות מחיר קבוע מראש ללא מונה.
שאלו על המחיר מראש: במקרה של ספק, שאלו את הנהג על המחיר המשוער לפני תחילת הנסיעה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
