רשות ההגבלים העסקיים האיטלקית הטילה קנסות בסכום של כמעט 20 מיליון אירו על שירותי מכירת כרטיסים לקולוסיאום. הסיבה: אי-זמינות ממושכת של כרטיסי כניסה, שהחמירה עקב אגירת כרטיסים על ידי בוטים וכלים אוטומטיים.
הקנסות הוטלו על כמה חברות, בהן CoopCulture, Tiqets International, GetYourGuide Deutschland, Walks, Italy With Family, City Wonders Limited, ו-Musement.
רשות ההגבלים העסקיים האיטלקית החלה בחקירה לאחר שאספה מידע שהציג קושי ברכישת כרטיסים מקוונים לאתר העתיק.
CoopCulture, שמנהלת את שירות הכרטיסים הרשמי לקולוסיאום מאז 1997, נקנסה ב-7 מיליון אירו בשל תרומתה, "במודעות מלאה", לאי-זמינות חמורה וממושכת של כרטיסים במחיר הבסיס. הרשות מצאה כי החברה החזיקה בכמויות כרטיסים למכירה יחד עם ביקורים חינוכיים מהם הפיקה רווחים משמעותיים.
ברשות ההגבלים העסקיים הסבירו ש-CoopCulture פעלה באופן לא הוגן.
החקירה גם גילתה כי מפעילי תיירות Tiqets International, GetYourGuide Deutschland, Walks, Italy With Family, City Wonders Limited, ו-Musement השתמשו בבוטים או בכלים אוטומטיים אחרים לרכישת כרטיסים. כך אזלו הכרטיסים הבסיסיים באתר CoopCulture במהירות. התנהלות זו נחשבה בלתי הוגנת.
לדברי הרשות, נוהג זה אילץ צרכנים שרצו לבקר בקולוסיאום לרכוש כרטיסים "בחבילה" עם שירותים נוספים, במחירים גבוהים בהרבה. השירותים הללו כללו בין השאר מדריכי טיולים, איסוף, או אפשרות לעקוף תור.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
