דלהי צפויה להשיק במהלך השנה הקרובה סיורי מעבורות על נהר היאמונה. הסירות יציעו מקום ל־20–30 נוסעים. הן יכללו מיזוג אוויר, שירותים אקולוגיים, חגורות הצלה ומערכות כריזה. לפי התכנון שתי מעבורות יתחילו לפעול כ־270 ימים בשנה (למעט בעונת המונסונים), וכל שיט יכסה מסלול נופי של כשבעה עד שמונה קילומטרים.
לפי העיתון The Indian Express, השימוש במעבורות חשמליות-סולאריות נועד לצמצם את פליטת הפחמן. אתר News18 דיווח כי רשות נתיבי המים הפנימיים של הודו (IWAI) תתקין שני רציפים.
נהר היאמונה נחשב לאחד מיובליו המרכזיים של הגנגס והוא חולף דרך מספר מדינות בצפון הודו, לרבות הימאצ'ל פרדש, האראנה, ואוטר פרדש, לפני שהוא מגיע לדלהי. לאורך השנים נהפך הנהר למקור מים חשוב למיליוני תושבים באזור המטרופוליטני של דלהי – הן לצרכים ביתיים והן לחקלאות. הוא נחשב לעורק חיים של העיר אך גם כאתגר סביבתי בשל רמות זיהום גבוהות.
הרשויות בהודו ציינו כי כדי למנוע תוספת זיהום לנהר יופעלו נהלי ניהול פסולת קפדניים וקווים מנחים סביבתיים. רשות נתיבי המים הפנימיים של הודו (IWAI) תהיה אחראית לפיתוח תשתיות – כגון רציפים צפים, תחנות טעינה לכלי שיט היברידיים ואמצעי ניווט.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
