דחו לכם טיסה? אלו הסכומים שייתכן שמגיעים לכם

אם חברת התעופה דחתה את הטיסה שלכם, ייתכן שמגיע לכם פיצוי במידה שמדובר בהתראה של פחות משבועיים • ישנה טבלה מסודרת לפיה מתמחרים את גובה הפיצוי, והיא נקבעת לפי המרחק שאליו הייתם אמורים לטוס

נוסעים בנתב"ג (ארכיון). צילום: משה שי

בשבוע שעבר פרסמנו כאן את המדריך שמלמד מתי מגיע לכם לקבל החזר עבור הטיסה שבוטלה, מתי חברת התעופה מחויבת למצוא לכם טיסה חלופית והאם מגיע לכם פיצוי כספי.

לא רבים יודעים, אך ישנה טבלה מסודרת, לפיה מתמחרים את גובה הפיצוי שתקבלו, במידה שמגיע לכם. כזכור, הפיצוי נקבע בחלק מהמצבים שבהם חברות התעופה מבטלות טיסות מסיבות שונות, בהתראה של פחות משבועיים.

לוח טיסות בנתב"ג, צילום: איי.פי.

טבלת גובה הפיצויים שייתכן שמגיעים לכם, היא חלק מחוק שירותי תעופה והיא נקבעת לפי המרחק שאליו הייתם אמורים לטוס.

אם הטיסה שלכם הייתה אמורה להיות ליעד במרחק של עד 2,000 קילומטרים ומגיע לכם פיצוי במסגרת הביטול, תהיו זכאים לקבל 1,300 שקלים בנוסף להחזר על הכרטיס. דוגמה ליעדים במרחק כזה: קפריסין, יוון ויעדים נוספים. אם הטיסה הייתה אמורה להיות למרחק של עד 4,500 קילומטרים, גובה הפיצוי, במידה שמגיע לכם, הוא 2,090 שקלים, דוגמה ליעדים במרחק כזה הם ברלין, פריז ויעדים נוספים.

שטרות כסף, צילום: רויטרס

היעדים הרחוקים במרחק של מעל 4,500 קילומטרים כמו ניו יורק, טוקיו, בנגקוק ויעדים נוספים, מזכים את מי שאמור לקבל פיצוי במסגרת ביטול טיסה שנעשתה במצב שמחייב את חברת התעופה לפצות, בגובה של 3,130 שקלים לנוסע, מעבר להחזר או הטיסה החלופית.

חשוב לזכור שמדובר בחוק שמחייב במצבים מסוימים ולא כל ביטול מחייב את חברת התעופה לפצות בסכומים המדוברים. יש להתייעץ עם עורך דין לענייני תעופה כדי להכיר את זכויותיכם המלאות במקרה של ביטול טיסה. הכתבה לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר