כל מה שמגיע לכם אם חברת התעופה מבטלת את הטיסה

חברות תעופה רבות מבטלות את הטיסות לישראל, חלקן עושות את זה באופן חלקי וחלקן מבטלות לטווחים ארוכים • אם חברת התעופה מבטלת מגיע לכם שירותי סיוע למשך ההמתנה, ⁠בחירה בין טיסה חלופית להשבת התמורה ששולמה ואפילו פיצויים במקרים מסוימים

לוח טיסות בנתב"ג. צילום: איי.פי.

חברות תעופה רבות מבטלות את הטיסות לישראל בחודשים האחרונים, חלקן עושות את זה באופן חלקי וחלקן מבטלות לטווחים ארוכים. מה מגיע לכם אם חברת התעופה מבטלת? בדקנו מול עורכת הדין שירלי קציר, שותפה וראש מחלקת תעופה, תיירות ומלונאות בפישר (FBC).

במקרה של ביטול טיסה (או עיכוב מעל 8 שעות ממועד ההמראה המתוכנן) נוסע זכאי להטבות, כדלקמן:

1. שירותי סיוע למשך ההמתנה (החל מעיכוב של שעתיים ועד חמש שעות) - מזון, משקאות ושירותי תקשורת. במקרה של עיכוב שנדרשת שהייה של לילה נוסע יהא זכאי לשירותי לינה והסעות.

2. ⁠בחירה בין טיסה חלופית להשבת התמורה ששולמה בגין הטיסה שבוטלה.

נוסעים עם מזוודות בנמל תעופה, צילום: איי.פי.

במקרה של ביטול טיסה פחות מ-14 ימים קודם למועד הטיסה המתוכנן - ייתכן שנוסע יהא זכאי לפיצוי כספי בהתאם למרחק הטיסה, בכפוף לפטורים הקבועים בחוק.

במקרה של ביטול טיסה יותר מ-14 ימים קודם למועד הטיסה המתוכנן - המוביל האווירי פטור מהחובה למתן פיצוי לנוסע.

עו"ד שירלי קציר, שותפה וראש מחלקת תעופה, תיירות ומלונאות בפישר (FBC), צילום: אופיר אייב

בנושא מציאת טיסה חלופית או השבה, מסבירה עורכת הדין קציר: "יש חובה בחוק להציע טיסות וזה חלופית בתנאים דומים ככל שניתן לטיסה המקורית או השבה של התמורה לפי בחירת הנוסע. אם אין לחברה טיסות עליה להציע חלופה עם חברה אחרת עקרונית".

במידה שמגיע לכם פיצוי, גובה הפיצוי נקבע על פי המרחק שאליו הייתם אמורים לטוס, כך לפי חוק טיבי. גובה הפיצוי עומד על כמה אלפי שקלים בודדים לנוסע, בהתאם ליעד שאליו היה אמור לטוס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר