בקרוב: המדינה שבה תקבלו כסף מזומן בגלל טיסה שנדחתה

מחלקת התחבורה האמריקנית הגישה נוסח סופי של הצעת חוק פדרלית, על פיה חברות התעופה יצטרכו להחזיר כסף במזומן במקרה של עיכוב • "חברות התעופה יחויבו לספק מידע מראש לגבי שינוי בטיסות"

שטרות דולרים. צילום: דודו גרינשפן

חברת התעופה דחתה את הטיסה? הנוסעים יוכלו לקבל כסף במזומן: מחלקת התחבורה האמריקנית הודיעה בסוף השבוע כי הגישה נוסח סופי של הצעת חוק פדרלית, על פיה חברות התעופה יצטרכו להחזיר כסף במזומן בתוך ימים ספורים, תלוי באופן ההחזר שבוחר הלקוח.

בשיחה עם עורך הדין אהוד פאי, מומחה לענייני תעופה ותיירות, הוא מסביר את עיקרי החוק החדש: "במקרים בהם חל שינוי משמעותי בטיסה, המוגדר במסגרת הצעת החוק כעיכוב של יותר מ-3 שעות בטיסות פנים בארה"ב, עיכוב של יותר מ-6 שעות בטיסות בינלאומיות או במקרים של שינוי יעד הטיסה באופן חד צדדי על ידי חברת התעופה, תצטרך החברה להציע לנוסעים כאפשרות ראשונה, החזר במזומן. כמו כן, הצעת החוק שצפויה להיכנס לתוקף בעוד מספר חודשים, תחייב חברות תעופה לפעול בשקיפות רבה כלפי הנוסעים, ולספק להם מידע מראש לגבי תשלומים עבור מזוודות או שינוי בטיסות, לרבות החזר עבור תשלום בגין הטסת מזוודה במקרים בהם יש עיכוב של יותר מ-12 שעות".

הצעת החוק האמריקנית תשפיע גם על "יונייטד איירליינס", צילום: משה שי

עוד הוסיף עורך הדין פאי: "מדובר בשינוי משמעותי בתחום התעופה האמריקני. עד כה, במקרים בהם הטיסה נדחתה, נהגו חברות התעופה להציע לנוסעים שוברי זיכוי לרכישת כרטיסים לטיסות עתידיות בלבד. במידה והנוסעים לא היו מעוניינים בזיכוי, הם היו יכולים לבקש במקום החזר כספי, תהליך שהיה כרוך בזמן רב, ובחלק מהמקרים חברות התעופה טענו כי הם לא זכאים לקבל החזר מאחר והטיסה לא בוטלה. חשוב לציין, לא מדובר בפיצוי כספי על עיכוב בטיסה כפי שקיים במסגרת חוק שירותי התעופה (הידוע גם בכינויו חוק טיבי) או במסגרת התקנות האירופיות, אלא בהחזר כספי בלבד של התמורה ששילם הנוסע עבור כרטיס הטיסה, במקרים בהם החליט שלא לעלות על הטיסה בשל דחייה משמעותית במועד המראתה. עם זאת, עדיין מדובר בשיפור משמעותי בארה"ב עבור זכויות הנוסעים".

האם גם אל על וחברות תעופה שאינן אמריקניות יהיו כפופות לחוק החדש? בבדיקה מול עורך הדין פאי הוא מסביר כי נכון למועד זה, טרם ידוע אם הנוסח הסופי של החוק (כאשר ייכנס לתוקף), יחייב גם חברות תעופה ישראליות שימריאו מארה"ב או רק חברות תעופה אמריקניות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר