שמש, ים, מחיר נוח וטיסה קצרה - היעדים הנבחרים לקיץ 2024

טורקיה כבר לא בראש סדר העדיפויות של התייר הישראלי, ורבים מחפשים חלופות עבור חופשת בטן-גב ביעד קרוב • החל מהחופים של יוון ועד הקולינריה של גאורגיה - אלו היעדים השווים ביותר לעונה הקרובה

מונטנגרו. צילום: קשרי תעופה

מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, מפת התיירות משתנה. חברות תעופה רבות ביטלו את הטיסות לישראל, כעת רבות מהן חוזרות, אך בתדירות נמוכה יותר ואחד השיקולים המשמעותיים של התייר הישראלי בבחירת היעד הוא הביטחון האישי. טורקיה הפכה לעוינת כלפי ישראל, במרוקו ובירדן נשמעו לא מעט קריאות נגד ישראל וישראלים רבים חוששים להגיע ולבקר גם במצרים השכנה.

כעת, לפני עונת התיירות המיוחלת, בדקנו אילו יעדים צפויים להחליף את מצרים, טורקיה, ירדן ומרוקו.

טורקיה הפכה לעוינת כלפי ישראל - ואלו החלופות, צילום: Getty Images

יוון

מדינת האיים נחשבה עוד הרבה לפני המלחמה לכזאת שישראלים נוהרים אליה, והצפי השנה הוא לעלייה משמעותית בביקושים לחופשה ביוון. התייר הישראלי צפוי לגלות איים ויעדים שלא הכיר, כמו לסבוס ופארוס, לצד יעדים מוכרים יותר כמו כרתים, אתונה, רודוס וסלוניקי.

נכון לעכשיו ישנן כמה חברות תעופה שכבר משווקות טיסות ישירות ליעדים השונים ביוון וביניהן בלו בירד, אל על, ישראייר, ארקיע, אג'יאן, טוס איירווייז, וויז אייר, ראיינאייר שצפויה לחזור בקרוב וקורנדון יורופ. ההערכה היא שבקיץ הקרוב נראה עשרות המראות ביום ליוון, שנחשבת למבוקשת מאוד גם בקרב תיירים מכל העולם. רמת הסיכון ביוון על פי המל"ל היא 2 (הדירוג הגבוה ביותר הוא 4).

חצי האי פליון שביוון, צילום: אורן בן חקון

מונטנגרו

התייר הישראלי התחיל להיחשף למונטנגרו רק בשנים האחרונות. המדינה השוכנת סמוך לים האדריאטי מציעה חופים מהיפים באירופה, היא קרובה (כשעתיים וחצי טיסה), זולה יחסית, ובקיץ הקרוב כל חברות התעופה הישראליות יפעילו טיסות ישירות אליה, לצד אייר מונטנגרו שהכריזה בתחילת החודש על החזרה לישראל.

היעדים שאליהם יופעלו הטיסות הישירות הם טיווט ופודגוריצה, והתייר הישראלי שיפקוד את המדינה יוכל ליהנות גם מהטבע השופע שלה, האגמים, השופינג והקולינריה המעניינת. מונטנגרו גובלת בחופים של קרואטיה, בוסניה, אלבניה, סרביה וקוסובו, ומהווה אפשרות מצוינת עבור הישראלים שהתרגלו לחופשות קיץ זולות יחסית וקרובות. רמת הסיכון במונטנגרו על פי המל"ל היא 1, הנמוכה ביותר.

מונטנגרו, צילום: שי רובין

קפריסין

בשנים האחרונות נפתחו בקפריסין לא מעט בתי מלון חדשים ומחודשים שמציעים לנוסע הישראלי אפשרויות לינה ברמה גבוהה מאוד ובמרחק כ־45 דקות בלבד. המוקדים העיקריים בקפריסין הם פאפוס, לרנקה, איה נאפה ולימסול, כשלכל יעד סגנון שונה. חברות תעופה רבות כבר החלו למכור כרטיסי טיסה לקפריסין לקיץ הקרוב - ביניהן אל על, ארקיע, ישראייר, בלו בירד, טוס איירווייז, ריינאייר וסייפרוס איירווייז.

נכון לעכשיו מספר ההמראות היומי מישראל לקפריסין נע סביב 9-8, אך ההערכה היא שלקראת הקיץ המספר יוכפל ואף מעבר לכך. מחירי הטיסות ליעד לא נמוכים ביחס לשנים קודמות, אך נמוכים יותר ממחירי הטיסה לרוב היעדים באירופה. רמת הסיכון בקפריסין על פי המל"ל היא 1.

קפריסין, צילום: משה שי

גאורגיה

גאורגיה נחשבת למדינה מאוד ידידותית לישראל מבחינת האוכלוסייה. בחודשים האחרונים נרשמת עלייה בביקושים לטיסות אליה, והתיירים שמגיעים למדינה נחלקים בין באטומי לטביליסי. באטומי מציעה חופים לצד עיר מודרנית שהתפתחה מאוד בשנים האחרונות, טיילת צבעונית, קולינריה משובחת ותרבות גאורגית מרתקת. היא נחשבת זולה בהשוואה לרוב יעדי אירופה, ומשך הטיסה אליה קצר יחסית - קצת יותר משעתיים.

הבירה טביליסי היא המוקד המרכזי למשיכת תיירים ובה לא מעט מוקדים היסטוריים, קולינריה משובחת במיוחד, רחובות צבעוניים ושווקים, ואם תרצו לצאת קצת מהעיר תוכלו ליהנות מהטבע עוצר הנשימה שמקיף אותה. חברת התעופה הגאורגית "גאורגיאן איירווייז" צפויה לחזור לישראל בימים הקרובים, ויחד איתה יפעילו כל חברות התעופה הישראליות טיסות ישירות למדינה, שתיהנה מתיירים ישראלים שיוותרו על טורקיה, סיני, ירדן או מרוקו. רמת הסיכון בגאורגיה על פי המל"ל היא 2.

טביליסי, צילום: אלון מלמד

עוד נקודות על הגלובוס

התיירים הישראלים, שבוחרים השנה את יעדי החופשה שלהם לא מעט גם בגלל היותם בטוחים יחסית, צפויים לפקוד כמה מדינות במזרח ובמרכז אירופה וביניהן הונגריה, רומניה, צ'כיה ופולין, שהוגדרו על ידי המל"ל כיעדים ברמת סיכון 1. לצידן, רבים צפויים לבקר גם בבולגריה - שרק לאחרונה זכתה גם היא לתיקון מצד המל"ל ונכללת ברשימת המדינות הכי פחות מסוכנות לתייר הישראלי.

מדינות נוספות שנכללות בקטגוריה הזאת וצפויות ליהנות מתיירים ישראלים רבים בקיץ הקרוב הן ארה"ב, שהסירה את הדרישה להנפיק ויזה; יפן, שמוגדרת באותה רמת סיכון נמוכה והפכה למבוקשת מאוד בקרב ישראלים; ויעדים נוספים באותה רמת סיכון כמו וייטנאם, דרום קוריאה, מקסיקו וקנדה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר