הנוסעים בנתב"ג מתלוננים: "פשוט סיוט מה שהולך שם"

מאז שהחלה לעבוד חברת המוניות גט בנתב"ג, נוצרו עומסים רבים, המתנה ארוכה ומחסור במוניות • החברה מבטיחה: "נמשיך לעבוד מסביב לשעון בכדי לשפר את חווית השירות"

נוסעים בנתב"ג (ארכיון). צילום: משה שי

מספר הנוסעים שעוברים בנמל התעופה בן גוריון עולה בחודשים האחרונים, כאשר ההערכה היא שהשיא צפוי להגיע בפסח, עם מספרים גבוהים של נוסעים שצפויים לעבור בנתב"ג. רבים מהחוזרים לישראל, משתמשים בשירותי המוניות בנתב"ג ונכון לעכשיו, יש לא מעט תלונות על מה שקורה שם.

לפני כחודש, החלה לעבוד בנתב"ג חברת גט. החברה מציעה מוניות בצורה מוסדרת, כאשר נוסעים שיורדים מהמטוסים מזמינים מראש מוניות, שאמורות לחכות לנוסעים ולאסוף אותם בצורה מבוקרת, עם מונה וללא המתנה. בפועל, מה שקורה שם שונה בהרבה מאוד מהמקרים – נוסעים מתלוננים על מחסור במוניות, המתנה ארוכה וכאוס.

"מה שקורה בתור למוניות זה הזוי, בשיטה החדשה עם גט עומדים שעתיים בתור למונית", מספרת אחת הנוסעות. נוסע נוסף מספר: "מקווה שלא תצטרך מונית, זה פשוט סיוט מה שהולך שם עם התורים המטורפים בכל השעות. חזרתי ביום חמישי וחיכינו 45 דקות בתור, למי אפשר לפנות בנושא?".

ישנן פניות נוספות שהגיעו לידי "ישראל היום" ותיעודים של תורים ארוכים בהמתנה למוניות. הסיבה העיקרית היא שנהגי מוניות רבים לא מעוניינים לקחת חלק בפרויקט של משרד התחבורה ורשות שדות התעופה שאותו מפעילה כאמור, חברת המוניות גט. נהגי מוניות רבים לא משתפים פעולה עם גט בטענה שמדובר בפגיעה כלכלית שהופכת את העבודה בנתב"ג ללא משתלמת.

מוניות מחוץ לטרמינל בנתב"ג, צילום: יהושע יוסף

נכון לעכשיו, לא ברור אם ואיך העניין יוסדר. מספר נהגי המוניות שעובדים עם החברה עדיין לא מספיק כדי לענות על הדרישות בחלק משעות היום, בעיקר בשעות העומס ובסופי השבוע, כאשר אין תחבורה ציבורית וכרגע לא נראה שיש אופק לפתרון של הנושא שמטריד לא מעט נוסעים.

חברת Gett מסרה: "מאז כניסתה של Gett לנמל התעופה בן גוריון, אנו רואים עלייה עקבית בכמות הנוסעים שיוצאים מהשדה. באופן טבעי, בתקופת ההרצה ועד ייצוב השירות ייתכנו אתגרים רבים. נמשיך לעבוד מסביב לשעון בכדי לשפר את חווית השירות של הנוסעים והנהגים הבאים והיוצאים מנמל התעופה בן גוריון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר