אירוע חריג התרחש בטיסה מסחרית באסיה, כאשר טייס ראשי וטייס משנה ישנו במקביל במשך 28 דקות, במהלך טיסה של חברת באטיק אייר האינדונזית. האירוע ייחקר בהקדם על ידי הסוכנות האינדונזית לבטיחות בתעבורה, הפועלת תחת משרד התחבורה של המדינה.
על פי הודעת מנכ"לית הסוכנות מ' קריסטי אנדה מורני, הקשר עם טיסה BTK6723 אבד למשך 28 דקות, כשבמקביל המטוס סטה ממסלול הטיסה שנקבע עבורו. "כל 153 הנוסעים וארבעת הדיילות שהיו על הטיסה לא שמו לב לבעיה חריגה כלשהי ולא נגרם כל נזק למטוס", נקבע בדו"ח חקירה ראשוני של החברה עצמה.
האירוע התרחש ב-25 בינואר, אז הטיסה יצאה מהעיר קנדרי לעבר בירת המדינה, ג'קרטה. עם תחילת הטיסה, מסר טייס המשנה לקברניט כי הוא לא ישן טוב בלילה עקב העובדה שנולדו לו תאומים. אחרי ההודעה הזו, הצליח טייס המשנה לתפוס תנומה של קרוב לחצי שעה.
מאוחר יותר, בעת שהמטוס היה בגובה שיוט, ביקש הקברניט ללכת לישון – וטייס המשנה תפס פיקוד על המטוס. אלא שבפועל, 90 דקות מתחילת הטיסה, נרדם טייס המשנה שוב, ושני הטייסים ישנו בעת שהמטוס על נוסעיו משייט בשמיים.
בזמן ששני הטייסים ישנו, ניסה מרכז הבקרה באזור ג'קרטה ליצור קשר עם המטוס כ-12 דקות אל תוך השינה של הטייסים – אך לא היה ממנו שום מענה, וזאת כשהוא חורג ממסלולו בשמיים.
המענה מהמטוס הגיע רק 28 דקות אחרי הירדמות הטייסים, בעת שהקברניט התעורר והבין שהמטוס לא נמצא במסלולו. הקברניט העיר את סגנו והשיב למרכז הבקרה כי השניים לא ענו לקריאה עקב בעיה בתקשורת.
לאחר שהאירוע נחשף, שני הטייסים, בני 32 ו-28, הושעו על ידי "באטיק אייר" עד שהחקירה בנושא תושלם. "אנו נחקור לעומק את הבעיה ונבדוק גם את תחום ניהול הסיכונים עקב בעיות עייפות אצל הטייסים ב'באטיק אייר' ובחברות אחרות", נמסר בהצהרה של מנכ"לית הסוכנות לבטיחות התעופה של אינדונזיה.
המומחית גם אמרה שיישלח חוקר שימסור המלצות כיצד לוודא שמקרה כזה לא יחזור על עצמו פעם נוספת.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו