אמריקן איירליינס בהודעה דרמטית - דוחים את החזרה לישראל לפחות עד 26 באוקטובר

חברת התעופה הגדולה בעולם היתה אמורה לחזור לטוס לארץ בחודש מאי הקרוב, אך הודיעה כי היא לא מתכוונת לחדש את טיסותיה בחודשים הקרובים • חשש כי הודעה מצערת זו עלולה לגרם לאפקט "כדור שלג מתגלגל", וחברות התעופה האחרות מארה"ב לא יחזירו גם הן את הקווים לארץ בהמשך השנה

מטוס של חברת אמריקן איירליינס. צילום: רויטרס

אמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה בעולם, שאמורה היתה לחזור להפעיל את הטיסות בארץ כבר בחודש מאי 2024, מודיעה היום (ראשון) כי לא תחדש את טיסותיה עד סוף חודש אוקטובר, בתאריך ה- 26.10.24.

שמעון יעיש - חברות תעופה זרות שחוזרות לטוס לארץ // משה בן שמחון

בהודעת החברה נאמר כי כל טיסותיה לישראל וממנה מבוטלות, וכי היא "תפצה" את הנוסעים בעיבוי של רשת הקווים בין הערים ניו יורק ורומא, על חשבון הקו לישראל.

כאמור, מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, גם חברות התעופה האחרות מארה"ב, יונייטד ודלתא, הפסיקו לטוס לישראל, וכרגע אין תאריך צפוי לחזרתן. מאז 7 באוקטובר, חברות התעופה האמריקניות נתקלו בבעיה ביכולת להלין את צוותי האוויר בארץ, שכן הביטוח לא מכסה מקרים של מלחמה.

מטוס של חברת התעופה "יונייטד ארליינס", צילום: משה שי

קיים חשש כי ההודעה הדרמטית של אמריקן איירליינס עלולה לגרום לאפקט "כדור שלג מתגלגל", להמשך הסאגה ולאי-החזרת הטיסות של חברות התעופה האחרות מארה"ב גם בהמשך השנה. כרגע, הקו לארה"ב ממשיך להישאר בלעדי לאל-על.

החברה היחידה הנוספת שהודיעה על ביטול עתידי של קו הטיסות שלה לישראל היא טורקיש איירליינס, שביטלה את הקו עד ל-24 לאוקטובר, וככל הנראה תמשיך מעבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר