הגדלת צי המטוסים והוספת יעדים. צילום: צילום: קוקו

מנכ"ל ארקיע החדש: "נפתח קווים חדשים ובקרוב ירידת מחירים"

ארקיע צפויה להוסיף מטוסים לצי, לטוס ליעדים חדשים ובקרוב נראה גם ירידת מחירים • עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע הנכנס מדבר על הכל בראיון לישראל היום

עוז ברלוביץ' מונה הלילה למנכ"ל ארקיע וכמה שעות לאחר מכן, התפנה לראיון שבו הוא חושף את היעד החדש אליו הם מתכוונים לטוס, מה יהיו המחירים בתקופה הקרובה, האם יטוסו לסרי לנקה ואילו יעדים צפויים להיות מבוקשים בתקופה הקרובה.

ברכות על התפקיד החדש, מה הדבר הראשון שאתה מתכנן לעשות כמנכ"ל החברה?

"ארקיע נכנסה לקורונה לא טוב, עוד לא הספיקה להתאושש וכבר נכנסה למלחמה. היינו עדיין צולעים ולא נכנסנו כזה חלק למלחמה ועכשיו הזמן שלנו לעבוד נכון. אנחנו רוצים להגדיל את אמצעי הייצור שלנו ונגדיל את מספר המטוסים שלנו, כמובן בהתאם למצב הביטחוני. אנחנו צופים שמהחודשים מרץ-אפריל, אנשים יחזרו לטוס במספרים גבוהים יותר ואם עדיין תהיה מלחמה, תהיה סוג של שגרת מלחמה", ברלוביץ' מרחיב בנוגע למספר המטוסים ולהערכות לחזרה לסוג של שגרת תעופה, "אנחנו צופים שהעונה תחזור ללוח הטיסות שתכננו כבר בעוד כשלושה חודשים והתכנון שלנו השנה הוא להפעיל תשעה מטוסים, כאשר בראש סדר העדיפויות, זה להגדיל את הצי של ארקיע בשנה-שנתיים הקרובות נעבוד בצי אחד של איירבס (321-320) ובמקביל נביא מטוסים זרים ולהפעיל בסך הכל 8-9 מטוסים כבר העונה מחודש אפריל. מדובר בכמות מטוסים גדולה שתציע כ-1.3 מיליון נוסעים בינלאומיים בשנת 2024 אם התחזיות שלנו אכן יתממשו".

עוז ברלוביץ', צילום: צילום: קוקו

המלחמה משנה את מפת היעדים, מה מתוכנן לנו בקרוב?

"מפת היעדים משתנה בעקבות המלחמה, אבל אני לא רואה שינוי דרמטי מדי. מספרי הטיסות לטורקיה צפויים לרדת באופן משמעותי ולדעתי הם ייחתכו בכ-50%. התנועה ליעדי הנופש תעבור ליעדי יוון ושם נראה הרבה יותר ישראלים בשנת 2024 ולשם אנחנו מכוונים. דובאי נפגעת, אבל לא כמו טורקיה ואנחנו מרגישים ביקושים גבוהים לדובאי ואני מאמין שזה יישאר ככה. מזרח אירופה היה וימשיך להיות אזור מאוד מבוקש ואף יגדל. ישראלים יזכרו את המדינות שפחות אוהדות את ישראל, בעיקר במערב אירופה ולכן נראה יותר ישראלים שמגיעים לרומניה, צ'כיה, הונגריה ומדינות במזרח אירופה. כמובן שהתנועה לפריז או ללונדון לא תיפסק מהמון סיבות, אבל נרגיש שינויים מסוימים. במקביל, אני מאמין שאיטליה לא תיפגע ואף תגדל בכמות התיירים הישראלים שיגיעו למדינה ואנחנו שוקלים להפעיל טיסות ישירות לראשונה גם לליסבון שבפורטוגל. אני מאמין שהביקושים לשארם יחזרו בעצימות נמוכה ומרוקו תיפגע בצורה משמעותית מאוד".

ארקיע מתכננת לטוס לליסבון, צילום: Getty Images

אחד הקווים המדוברים שתכננתם היה לסרי לנקה, מה עם זה?

"אנחנו עובדים מאוד קשה על פתיחה של סרי לנקה, אנחנו נקבל החלטה בקרוב וכנראה שנחליט להפעיל את סרי לנקה גם אם זה יהיה בנתיב הארוך, כי הביקושים ליעד גבוהים ומדובר באחד היעדים הכי יפים ומיוחדים שיש. לגבי הודו, ייתכן שנצטרך לדחות את הקו לגואה וכרגע לא ברור כמה התכנות יש לקו הזה".

כפר בסרי לנקה, צילום: Getty Images

לא מעט ישראלים התלוננו על המחירים בחודשים האחרונים, מה אנחנו צפויים לראות בתקופה הקרובה מהבחינה הזאת?

"כבר מינואר ופברואר נראה ירידה במחירים שהיינו רגילים לראות בחודש דצמבר. עד עכשיו, היה היצע מצומצם מאוד גם מבחינת החברות הישראליות וגם מבחינת הזרות ועכשיו זה משתנה ונראה ירידה של 15%-20% במחירי הטיסות לינואר ופברואר. מספרי הנוסעים נמוכים יותר ממה שהתרגלנו בשנתיים האחרונות, למרות שאנחנו לגמרי רואים מגמת שיפור עם צבר הזמנות גדול מאוד לפסח וכמובן שגם לקיץ. רמות המחירים תלויות מאוד בחברות התעופה הזרות וקצב החזרה שלהן לנתב"ג. צריך לזכור ששוק המטוסים באירופה 'רותח', חברות התעופה עטות על מטוסים וחלק מחברות התעופה הזרות לא חיכו לראות את ההתפתחות פה בישראל ופשוט העבירו מטוסים ליעדים אחרים ולכן עדיין לא ברור מתי כל החברות הזרות יחזרו לישראל ותלוי מאוד גם באיזו עצימות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו