החלטה כואבת שתשפיע על אלפי עובדים בנתב"ג

פרסום ראשון: הבוקר נערכה שיחה לעובדי רשות שדות התעופה שהתבשרו כי רבים מהם יצטרכו לצאת לחל"ת כבר בעוד כשבועיים • נכון לעכשיו לא ידוע לכמה זמן הם יצטרכו לצאת לחל"ת, מדובר בכ-600 עובדים, כ-1,000 נוספים יצטרכו לקצץ במשרה וכוח האדם בנתב"ג יצטמצם בכ-50%

נוסעים בנתב"ג. צילום: קוקו

מספר הנוסעים בנתב"ג מתחיל לעלות בימים האחרונים, אך עדיין רחוק מהימים שהכרנו לפני תקופת המלחמה. ברשות שדות התעופה קיימו הבוקר שיחה עם העובדים ובה בישרו להם על ההחלטה להוציא כ-600 מהם לחל"ת, כ-1,000 נוספים יצטרכו לרדת לכ-75% משרה וכ-1,000 נוספים נמצאים במילואים כרגע, לא מאיישים את משרותיהם, אך הם לא ייפגעו מבחינת תנאי העסקתם.

העובדים שיוצאו לחל"ת או משרתם תקוצץ הם ממחלקות שונות ברשות שדות התעופה וביניהן הניטול, המיון, הביטחון ומחלקות נוספות שאחראיות על הפעלת נמל התעופה הראשי של מדינת ישראל. בימים שבשגרה, ישנם כ-4,600 עובדים בנתב"ג, אך כעת, אחרי ההחלטה שהתקבלה, יישארו כ-3,000 בלבד, כאשר כאמור, כ-1,000 מהם יורדו למשרות חלקיות בלבד. 

מספרי הנוסעים מתחילים לעלות בתקופה האחרונה, צילום: יוסי זליגר

בשיחה עם פנחס עידן, יו"ר ועד ועד עובדי רשות שדות התעופה הוא מספר: "נאלצנו לנקוט בצעד הזה כיוון שאין מספיק עבודה לכולם, אנחנו מקווים שנוכל להחזיר את כולם כמה שיותר מהר. מדובר בעובדים שגויסו בשנים 2022-2023 וכרגע לא ידוע מתי, זה יכול לקחת חודש ויכול לקחת חצי שנה, נקווה שזה יהיה הכי מהר שאפשר. דאגנו שמי שיוצא לחל"ת יקבל תשלום מביטוח לאומי ובתקווה שנדע ימים טובים יותר"

בשיחה עם עובדים בנמל התעופה שקיבלו את ההודעה הם מספרים לישראל היום: "יש לי משפחה, זה קשה ומלחיץ, אנחנו לא יודעים מתי יחזירו אותנו לעבודה. אמנם נקבל משהו מביטוח לאומי, אבל זה לא כמו לעבוד ולהתפרנס בכבוד, החלטה קשה מאוד".

בשיחה עם עובדים שנשארו לעבוד הם מספרים: "ההחלטה הזאת כואבת מעבר לעובדה שהחברים שלנו יוצאים לחל"ת, זה מאוד ישפיע עלינו, כל העבודה תיפול על מי שנשאר ואני מקווה שנעמוד בזה, כי בקרוב צפויות לחזור חברות זרות ויכול להיות שזה לא יהיה פשוט".

מרשות שדות התעופה נמסר: למרות הירידה החדה בפעילות התעופתית בישראל כתוצאה מהמלחמה, רשות שדות התעופה נמנעה עד כה מלהוציא עובדים לחל"ת. לאור המצב, ובתיאום עם וועד העובדים, הוחלט להוציא לחל"ת חלק מהעובדים העונתיים.

הנהלות רשות שדות התעופה ונתב"ג פועלות על מנת להחזיר ארצה בהקדם חברות תעופה בינ"ל. קבוצת לופטהנזה הכוללת גם את החברות סוויס ואוסטריאן כבר הודיעה על חזרה לפעילות בישראל ב-8 בינואר ובעקבותיה צפויות ללכת חברות בינ"ל נוספות. אנו תקווה שהעליה בהיקף הפעילות בנתב"ג תימשך ושנוכל להחזיר את העובדים לעבודה בהקדם האפשרי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר