חושבים לטוס? זה מה שאומרת אזהרת המסע לכל מדינה

מדינות העולם סווגו לפי ארבע רמות אזהרות מסע, אך חלק מההגדרות לא ברורות לחלוטין • לפני שאתם טסים, עשינו לכם סדר בכל מה שקשור לאזהרות המסע

רומניה ברמת האזהרה הנמוכה ביותר. צילום: איזי טננבום

המטה לביטחון לאומי פרסם מפה חדשה שלפיה מיפה את מדינות העולם וסיווג כל אחת מהן לפי רמת סיכון. רמות הסיכון נעות בין 1 ל-4, כאשר רמה 1 היא הבטוחה ביותר ורמה 4 היא המסוכנת ביותר. מה אומרת כל רמה? נעשה לכם סדר.

רמה 1 – יש לא מעט מדינות שנמנות ברמת סיווג 1, הבטוחה ביותר. בין המדינות ברמה הזאת, ניתן למנות את רומניה, יפן, צ'כיה, דרום קוריאה, ארה"ב, קפריסין, קנדה, מקסיקו, רובה של תאילנד ועוד. המשמעות של רמת אזהרת מסע זו היא שמומלץ לנקוט באמצעי זהירות רגילים, כך על פי ההגדרה של המל"ל. המשמעות היא שרמת הסיכון היא הנמוכה ביותר וכי יש לשמור על ערנות גבוהה בכל שלב.

פריז ברמת אזהרת מסע 2, צילום: GettyImages

ברמת אזהרת מסע 2, יש שורה ארוכה מאוד של מדינות, רבות מהן מדינות שישראלים רבים טסים אליהן כמו גרמניה, צרפת, הונגריה, אוסטריה, איטליה, ספרד, הולנד ומדינות רבות נוספות. המשמעות של אזהרת מסע זו היא שיש צורך לנקוט באמצעי זהירות מוגברים. המשמעות היא להתרחק מהפגנות נגד ישראל, להצניע סממנים ישראלים או יהודיים, להתרחק מאזורים מסוכנים ועוד. לצד הרבה מהמדינות ברמת אזהרת מסע זו נכתב באתר של המל"ל: "בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" ישנה עלייה משמעותית בעוינות כלפי ישראלים ויהודים ברחבי העולם, במוקד: מחאות, הסתה ותקריות אנטישמיות. כמו כן, קיימת עלייה במוטיבציה של גורמי טרור לפגוע בישראלים/יהודים באשר הם. לאור זאת, מומלץ לשוהים במדינה לנקוט באמצעי זהירות מוגברים".

ברמת אזהרת מסע 3, יש שורה ארוכה של מדינות, חלקן מאוד מבוקשות בקרב תיירים ישראלים וביניהן גם איחוד האמירויות, שנחשבת בדרך כלל למדינה בטוחה מאוד עבור תיירים ובכלל, אך סווגה ברמת אזהרת המסע 3. ההמלצה של המל"ל ברמה זו היא להמנע מנסיעות שאינן חיוניות. לצד איחוד האמירויות נכתב באתר של המטה לביטחון לאומי: "במאע"מ מתקיימת פעילות של גורמי טרור, המהווה סיכון ממשי לישראלים אשר שוהים/מבקרים במדינה".

טורקיה מוגדרת כמסוכנת ומומלץ לצאת ממנה, צילום: לירון מולדובן

רמת אזהרת המסע החמורה ביותר היא 4, בה נכללות בין היתר גם טורקיה, ירדן, מצרים ומדינות רבות נוספות. ההמלצה היא שלא להגיע למדינה ובמקרה של שהייה בה, יש צורך לצאת מהמדינה בהקדם. חשוב להבין שעל פי החוק, ישנו איסור על אזרחי ישראל לטוס לסוריה, לבנון, ערב הסעודית, תימן, עיראק ולבנון.

אזהרות המסע לא תקפות בנוגע לטיסות קונקשן, אך כמובן שישנו איסור לבצע טיסות קונקשן במדינות אויב (תימן, איראן, עיראק, לבנון וסוריה) ובמדינות ברמת איום גבוהה כמו לוב, אלג'יריה, פקיסטן, אפגניסטן וסומליה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר