"מה שקורה בלונדון שונה ממה שרואים בטלוויזיה"

לצד הפגנות הענק והאירועים האלימים בלונדון, יש גם קולות של ישראלים שמספרים על שגרה בטוחה יחסית • בשיחה עם ישראלי שמתגורר שם, הוא מספר על התחושות, החששות והאווירה ברחובות - וטוען שלתיירים אין מה לפחד לבקר במדינה

איך מרגישים הישראלים בלונדון? // צילום: רון קוטנר

אחד היעדים הכי מדוברים מאז תחילת המלחמה היא בירת אנגליה, לונדון. מאז 7 באוקטובר, ניתן לראות הפגנות ענק עם מאות אלפי תומכים בצד העזתי. הפגנות הענק סוקרו בגופי התקשורת הגדולים בעולם וגרמו ללא מעט ישראלים לחשוש מהגעה ליעד שעד לא מזמן היה אחד מהפופולריים בקרב תיירים ישראלים.

לצד ההפגנות הגדולות, החשש של הקהילה היהודית והקולות שמספרים על הורדת מזוזות מהבתים והצנעת סממנים יהודיים, יש גם מי שמרגיעים ומספרים על שגרה. בשיחות עם לא מעט ישראלים ויהודיים שנמצאים בתקופה הזאת בלונדון, הם מספרים שהתמונות אמנם נראות מבהילות, אבל בפועל זה לא מרגיש כך בחיי היום יום.

מפגן תמיכה בישראל ובחטופים בלונדון, צילום: אי.פי

רון קוטנר, בעלים של חברת תיירות בלונדון מספר בשיחה עם "ישראל היום" התחושות: "ההפגנות שיש כאן בימי שבת שידרו המון פחד וחשוב לי להסביר מה קורה כאן ולהסביר שהמצב שונה ממה שרואים בחדשות. כמו שאתם רואים, אני מדבר עברית ברחובות במרכז לונדון, אין שום חשש לדבר עברית, להזדהות כישראלי או כיהודי. גם אני וגם חברים שלי מדברים עברית ואין הרגשה של איום או פחד, אבל כמובן שתמיד צריך לשמור על ערנות בסופו של דבר".

"ההפגנות זה משהו שמקבל אישור וזה מאורגן מול המשטרה. הם מודיעים מראש על ההפגנות, איפה זה מתחיל ונגמר ופשוט צריך להימנע מהאזורים הללו. אני לא הגעתי לאזורים של ההפגנות בימי שבת ופשוט לא הרגשתי בקיומן. כנראה שכולכם ראיתם את התמונות מההפגנות והן באמת קשות, אנשים צועקים דברים לא נעימים, אבל חשוב להגיד שזה לא כל אנגליה ולא כל לונדון. בכל מקום שהזדהיתי כישראלי דובר עברית קיבלתי חיבוק, שאלו איך אני ואיך המשפחה שלי מרגישה, גם בריטים וגם תיירים".

הפגנה פרו פלשתינית בלונדון, צילום: אי.פי.אי

קוטנר מוסיף: "יש גם הפגנות עם עשרות אלפי משתתפים בעד ישראל, אנחנו מציירים גרפיטי שמספר את הצד הישראלי ברחבי לונדון. זה נעשה באופן חוקי כמובן, יחד עם האמן הישראלי בנצי ברופמן. אני מדבר איתך בעברית מרובע שכביכול יש בו ריכוז גבוה של אוכלוסיה מוסלמית, עם מסעדות לבנוניות וסוריות, היה לי חשוב לעשות את זה כדי שתבין שזה לא כזה מפחיד כמו שזה נראה. בגדול – הכל ממשיך כאן כרגיל, מחזות זמר, ווינטר וונדרלנד המפורסם שנפתח כל שנה בתקופת הכריסמס, משחקי כדורגל, שווקים וכו'.

"אי אפשר לשקר ולהגיד שאין הפגנות נגדנו ואין כאלה שלא אוהבים אותנו. בהתחלה היו חששות ודגלי פלשתין התחילו להיתלות ברחבי העיר, היה לא נעים אבל זה דעך באופן משמעותי מאוד, וגם כשזה קורה זה לא אמור להשפיע על חיי היום יום. אני באופן אישי פועל בלי הפסקה לתלות שלטים של חטופים ישראלים ועוד לא מעט פעילויות בעד ישראל".

חשוב להדגיש כי במל"ל ובמשרד החוץ פרסמו אזהרת מסע שמתייחסת לכל מדינות העולם, בעקבות הזינוק החד באירועים האנטישמיים והניסיונות לפגוע בישראלים בחו"ל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר