בנמל התעופה בן גוריון פועלות בעיקר חברות התעופה הישראליות, ולצדן כמה חברות תעופה זרות בודדות. מספרי הנוסעים יורדים באופן משמעותי ונעים סביב 8,000 ממריאים מישראל בכל יום, ירידה של כ-80% מימי שבשגרה.
בימים האחרונים ובעקבות מלחמת חרבות ברזל, החליטו בחברת התעופה הגדולה בישראל, אל על, להעביר ארבעה מטוסי בואינג 737 לנמל התעופה רמון. המטוסים חונים בנמל התעופה ובשלב זה לא מפעילים טיסות מרמון ולרמון, אך הם נמצאים שם למקרה חירום ולמצב שבו יהיה קושי להפעיל טיסות מנתב"ג ולנתב"ג.
חשוב להדגיש – נכון לעכשיו, אין התרעה על מצב שכזה, אין צפי לסגירת נתב"ג או להפרעה ללוח הטיסות המצומצם שמנוהל שם היום. עם זאת, בחברת התעופה החליטו לנקוט באמצעים שיאפשרו להמשיך סוג של פעילות מסוימת, גם אם מקרה כזה יתרחש בהמשך הלחימה.
בארקיע ובישראייר כרגע עדיין לא נקטו במהלכים דומים. שתי חברות התעופה מחזיקות יחד כעשרה מטוסים, פחות מרבע מצי המטוסים של אל על, שמונה כ-45 מטוסים ומאפשר לה להעביר מטוסים לרמון ולהמשיך בפעילות השגרתית של הפעלת הטיסות מנמל התעופה בן גוריון.
חברות התעופה הזרות היחידות שפועלות בישראל כרגע הן רד ווינגס, היינאן, אתיחאד, פליי דובאי, בלו בירד ו-TUS איירווייז, שמפעילות טיסות בין היתר לאיי יוון, קפריסין, אבו דאבי, דובאי, שנזן שבסין ויעדי רוסיה. נכון לעכשיו, כל שאר חברות התעופה הזרות כבר האריכו את הביטולים מישראל ולישראל ולא ברור מתי הן יחזרו לישראל.
חלק מחברות התעופה, לדוגמה קטאי פסיפיק, ביטלו את כל הטיסות לישראל ומישראל עד סוף שנת 2023. חברות נוספות כמו איבריה הספרדית ביטלו את טיסותיהן עד סוף חודש ונובמבר וישנן חברות שמבצעות הערכות מצב בכל כמה ימים, אך נכון לכרגע, אין אף חברת תעופה חדשה שצפויה לחזור לישראל בימים הקרובים.
מאל על נמסר: אל על מקיימת הערכת מצב מתמשכת עם גורמי הביטחון והתעופה המוסמכים ובהתאם לשיקולים מבצעיים ותפעוליים משנה את פריסת המטוסים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

