המפה משתנה: לאן יטוסו הישראלים ועל אילו יעדים נוותר?

בחירת היעד הבא של התייר הישראלי תכלול גם את שיקולי הביטחון, בדקנו מול בכירי חברות התיירות בישראל - אלו היעדים שצפויים להחליף את טורקיה וסיני ובאילו יעדים נוספים אנחנו צפויים לראות ירידה בביקושים? הפרטים בכתבה

בודפשט צפויה להיות אטרקטיבית בקרב תיירים ישראלים. צילום: לשכת התיירות של הונגריה

מלחמת חרבות ברזל תשנה את ענף התיירות באופן משמעותי מאוד. יעדים שהיו במקומות הראשונים כמו טורקיה או סיני ייעלמו כמעט לחלוטין בתקופה הקרובה, אך יחליפו אותם יעדים אחרים. שוחחנו עם בכירי ענף התיירות שמספרים על היעדים שצפויים להיות החזקים יותר ועל אלו שצפויים להיעלם.

ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה מסביר: "אין ספק שתהיה השפעה וכולם נערכים בהתאם, טורקיה וסיני היו מגנט ענק של נוסעים בשנתיים האחרונות והתנועה הזאת תעבור ליעדים אחרים כמו קפריסין איי יוון השונים, אבל גם יחזרו יעדים שהיו פופולריים בעבר כמו בורגס, וארנה ובאטומי שנתפסות קצת יותר בטוחות. בנוסף, אנחנו נראה התחזקות של יעדי מזרח אירופה, ורשה, בודפשט, פראג וכו שתמיד היו פופולריות, אבל עכשיו צפויות להתחזק עוד יותר בעקבות היותן יעדים שנחשבים בטוחים יחסים עבור ישראלים. התנועה לארה"ב תהיה משמעותית יותר בעקבות הפטור מוויזה. המשבר הכלכלי קצת יקשה על העובדה הזאת, כי מדובר ביעד רחוק ויקר, אבל אין ספק שהפטור מוויזה יתרום להגעה של יותר ישראלים לשם. תאילנד ובייחוד פוקט ישמרו על ביקושים גבוהים, כמו שאפשר לראות היום".

צ'כיה נחשבת למדינה תומכת בישראל, צילום: לאה רודיטי

לדברי שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס: "המלחמה תשנה משמעותית את מפת היעדים לתייר הישראלי. במדינות הערביות נראה שינויים משמעותיים – התיירות לטורקיה וירדן תפגע משמעותית והן כנראה ירדו מהמפה לשנה הקרובה לפחות. גם בסיני ומרוקו צפוי להיות צמצום משמעותי אך החזרה לשם כנראה תתרחש מהר יותר מטורקיה וירדן. איחוד האמירויות צפויה לחוות ירידה גם היא, אבל מעט פחות דרמטית. היעדים שיעלו במקום טורקיה וסיני הם יעדי בטן-גב חליפיים כמו מונטנגרו, יוון, קפריסין, בטומי וכן יעדים אחרים באירופה שיתפסו תאוצה כמו קרואטיה וספרד. שינוי משמעותי נוסף הוא עלייה מאוד משמעותית בתיירות לארה"ב, שלאחר הפטור מוויזה תהפוך לקלה בהרבה".

אורן כהן מגורי, סמנכ"ל השטיח המעופף מסביר: " בימים אלו אנחנו עדיין נמצאים בימים קשים של מלחמה ומתפללים לחזרתם של כל החטופים ושכל חיילי צה"ל וכוחות הבטחון יחזרו הביתה בשלום. ביום שאחרי כולנו נזדקק להתאוורות וחזרה לשפיות. אנו מאמינים שהיעדים המבוקשים ביותר יהיו יוון וקפריסין, בדגש על רודוס וכרתים שיכולים לקבל את כמות התיירים הגדולה ביותר."

ההערכה היא שהביקושים לפריז צפויים לרדת, צילום: אי-פי

בכירים בענף התיירות שהעדיפו שלא נזכיר את שמותיהם, התייחסו באופן ברור גם לירידה צפויה בביקושים ליעדים כמו פריז ולונדון, שם ניתן לראות בשבועות האחרונים הפגנות ענק שתומכות בפלשתין, עם לא מעט קריאות לפגיעה בישראלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר