להימנע מהגעה או לעזוב מדינות במזרח התיכון עם אזהרת מסע: המטה לביטחון לאומי בקריאה לציבור

בעקבות "חרבות ברזל" המטה לביטחון לאומי מפרסם מספר המלצות, אזהרות והוראות התנהלות לישראלים שנמצאים בחו"ל או שמתכוונים להגיע לארץ זרה בימים אלה • אזהרה מיוחדת לשוהים במצרים וסיני בעקבות הפיגוע היום - קצרו שהייתכם וצאו מהמדינה בהקדם

לוח טיסות שבוטלו. צילום: Getty Images

ישראל במלחמה ובהתאם לכך המטה לביטחון לאומי מפרסם היום (ראשון) הוראות התנהלות, המלצות ואזהרות בנוגע ליעדים בחו"ל:

מצרים: פיגוע ירי באלכסנדריה, שני ישראלים נרצחו

בעקבות המלחמה שפרצה לאור מתקפת הטרור הרצחנית על ישראל על ידי חמאס, קיים חשש כי תגבר המוטיבציה של גורמי טרור ומפגעים בודדים לבצע פיגועים כנגד ישראלים במדינות שונות בעולם.

לאור זאת, אנו קוראים לישראלים, בעת הזו, לבחון את נסיעותיהם המתוכננות לחו"ל ולהימנע מהגעה, ככל האפשר, למדינות עליהן חלה אזהרת מסע ובעיקר מדינות המזה"ת השונות.

כמו כן, על רקע הפיגוע במצרים, שבוצע היום באלכסנדריה (2 אזרחים ישראלים הרוגים), אנו ממליצים לשוהים במצרים עצמה ובסיני לקצר שהייתם ולצאת מהמדינה בהקדם.

תקיפת צה"ל בעזה, היום, צילום: אי.אף.פי

בכל מקרה של שהייה בחו"ל וביתר שאת בשהייה במדינות עם אזהרות מסע ברמה גבוהה, יש לנקוט בכלל אמצעי הזהירות המומלצים (מפורט באתר המטה לבטחון לאומי) ולצמצם ככל הניתן שהייה במרחב הציבורי.

בנוסף לכך, לאור ההתפתחויות וההתרחשויות, עלול להיווצר קושי גובר של ישראלים לחזור לארץ, זאת בשל צמצום הטיסות הזרות לישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר