תתכוננו לעומסים: נוסעים בחגים לסיני דרך מעבר טאבה? זה מה שאתם חייבים לדעת

לפי רשות שדות התעופה, כרבע מיליון בני אדם צפויים לעבור במעבר הגבול במהלך ספטמבר ואוקטובר • האם המקום יהיה פתוח בחגים, אילו שעות יהיו העמוסות ביותר ומה צריך להכין מראש? כל הפרטים

המונים מחכים בתור במעבר טאבה (ארכיון). צילום: יהודה בן יתח

כרבע מיליון בני אדם צפויים לעבור במהלך החודשים ספטמבר ואוקטובר במעבר הגבול טאבה לסיני שבמצרים – גידול של 16% לעומת תנועת השא של חגי תשרי בשנת 2019, כך על פי נתוני רשות שדות התעופה.

עוד עולה מהנתונים כי 1,110,000 נוסעים עברו במעבר "בגין" מאז תחילת השנה, גידול של כ-20% ביחס ל-2019; וגם שכ-15 אלף בני אדם עוברים במקום ביממה בימי השיא.

נוהרים לסיני: עומסים במעבר הגבול טאבה, בשנה שעברה

על פי הרשות, מעבר הגבול יהיה פתוח 24/7 גם בתקופת החגים, למעט ביום כיפור, שיחל ביום ראשון ה-24 בספטמבר, אז הוא ייסגר בשעה 13:00, וייפתח למחרת בשעה 22:00. ברשות ציינו כי ערבי החגים צפויים להיות עמוסים במעבר הגבול במהלך השעות 18:00-06:00, ולכן מומלץ לתזמן את ההגעה אליו לשעות נוחות יותר. על מנת להיערך לתנועה המוגברת של יוצאים לסיני, ברשות החליטו לתגבר את מערך העובדים עד לסיום חגי תשרי.

רוצים לזרז את המעבר במקום? מומלץ לשלם מראש את אגרת המעבר באתר האינטרנט של מילגם, ולהציג את אישור התשלום במסוף. כמו כן, יש להגיע עם דרכון שתוקפו לעוד שלושה חודשים לפחות. ברש"ת מתזכרים למבלים לבדוק היטב בתיקים ולוודא שהם אינם נושאים פריטים אסורים כגון נשק או תחמושת.

אלפים יעברו במקום בכל יום. נופשים ממתינים במעבר הגבול טאבה (ארכיון), צילום: יהודה בן יתח


המעוניינים לעבור לסיני עם רכב צריכים לסמן זאת בהליך תשלום אגרת המעבר. מומלץ לתרגם את רישיון הרכב לאנגלית מבעוד מועד, פעולה אותה ניתן לעשות בכל אחד מסניפי מ.מ.ס.י. בארץ. יצוין כי אסור להכניס לסיני מצלמות רכב, לרבות מצלמות רוורס ומצלמות דרך. מספר הרכבים היוצאים לסיני מוגבל ל-70 רכבים ביום.

מבחינת הסדרי חניה, ניתן לחנות בחינם בשדה התעופה "רמון", ומשם לקחת אוטובוס למעבר הגבול. ניתן גם להחנות בחניון של עיריית אילת בשדה התעופה הישן בעיר, ומשם לקחת מונית או אוטובוס למעבר הגבול. בצמוד למעבר הגבול נפתח חניון מיוחד הכולל כ-100 חניות, אולם הוא צפוי להיות מלא בתקופת החגים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר