טעימה, זולה, מרתקת וקרובה - לא פלא שזה אחד היעדים האהובים על הישראלים

לכל מקום שאליו תפנו את המבט נפרסים בבירת גרמניה ברלין שפע של יופי, תרבות והיסטוריה - משער ברנדנבורג ושרידי החומה המונומנטלית, דרך אי המוזיאונים ועד לפארקי הענק • וגם: כל אתרי השופינג, האוכל והבילויים

ברלין. מהערים המיוחדות באירופה . צילום: Sunner Germany

אין בה אייקונים כמו מגדל אייפל שבפריז, הביג בן שבלונדון או פסל החירות של ניו יורק - אבל ברלין היא אחת מהערים הכי מיוחדות באירופה.

מדובר באחד מיעדי התיירות המבוקשים ביותר באירופה, ולא רק בקרב ישראלים: שש חברות תעופה מפעילות טיסות ישירות מישראל לבירת גרמניה, כמעט כולן יומיות, המטוסים ברובם מלאים - ולא בכדי: את הקסם של ברלין לא תראו באף מקום.

ברלין. יעד קסום, צילום: שמעון יעיש

מי שמגיעים בפעם הראשונה לברלין עשויים להרגיש קצת אבודים. בכל זאת, זו העיר הגדולה ביותר במדינות האיחוד האירופי, עם כמעט 4 מיליון תושבים, ולכן תכנון נכון של הביקור יסייע מאוד בהתמצאות בה ובהנאה משפע אתריה.

אתרים שחייבים לבקר

חלק מאתרי החובה בברלין קשורים עמוקות לעם היהודי. אחד מהמצמררים שבהם הוא האנדרטה העצומה לזכר יהודי אירופה שנרצחו בשואה - 2,711 מבני בטון דמויי מצבה, הפרוסים על פני כ־19 אלף מ"ר. מספר המצבות זהה למספר דפי התלמוד הבבלי - סמל לנצחיות העם היהודי.

במרחק קצר מאוד משם ניצב אחד מסמלי העיר: שער ברנדנבורג, אחד מהמקומות שבהם נחצתה ברלין בין מזרח למערב. בראשו - פסל אלת הניצחון ויקטוריה רתומה למרכבה בת ארבעה סוסים; וברחבה הסמוכה לו - שביל מסומן של תוואי חומת ברלין. זו אמנם נפלה בשנת 1989, אך שריד ממנה, באורך של קצת יותר מקילומטר, מאפשר לחזות במה שנחשב אז סמל המלחמה הקרה.

אתר חובה. אנדרטת השואה, צילום: לילך אבגי

אזור הומה אדם בשעות היום הוא אלכסנדרפלאץ, כיכר אלכסנדר, שאליה מגיעים תיירים מכל העולם, ובהם המוני ישראלים, כדי ליהנות משופינג של מותגים עולמיים במחירים סבירים. בכיכר ניצב גם מגדל הטלוויזיה המתנשא ל־368 מטרים, ובו מסעדה ובית קפה שמהם ניתן להשקיף על העיר מגובה של יותר מ־200 מטרים. במרחק קצר נמצא Hackescher Markt, מתחם מקסים של אמנות רחוב, היסטוריה מרתקת, חנויות קינוחים ובתי קפה מיוחדים.

אתרים נוספים: בניין הרייכסטאג ההיסטורי, שמגגו נצפה נופה המרהיב של ברלין (כדאי להזמין כרטיסים מראש). לחובבי המוזיאונים מומלץ לבקר באי המוזיאונים, בגלריה הלאומית החדשה וב־Futurium, מוזיאון העתיד.

אזור השופינג אלכסנדרפלאץ, צילום: שמעון יעיש

אסור לפספס בברלין את קודאם, רחוב פופולרי מאוד לתיירי השופינג, ואת אזור פוטסדאמרפלאץ העתיר בחנויות, בבתי קפה ובמסעדות טובות. Markthalle Neun הוא אחד משוקי האוכל הטובים בברלין, ואולי בכל אירופה. ואחרונה חביבה: שכונת קרויצברג המפורסמת, שבשנים האחרונות מבוקשת מאוד בזכות הארכיטקטורה והאווירה הייחודית שבה.

חשוב לזכור: רוב האטרקציות, החנויות והקניונים סגורים בימי ראשון בברלין, ולכן יש לתכנן את השופינג בהתאם.

פריחת הדובדבן: לא רק ביפן

בברלין חזינו בפריחת הדובדבן המקסימה, הידועה בעיקר ביפן, וגילינו שברחבי העיר נשתלו אלפי עצים, מתנת ממשלת יפן. לפי ההערכות, יותר מ־10,000 עצי דובדבן צובעים אזורים מסוימים של ברלין בגוני ורוד־לבן בתקופת הפריחה. זו מתרחשת באביב מדי שנה, ולמשך זמן קצר מאוד - כשבועיים בלבד.

מסמלי העיר. שער ברנדנבורג, צילום: שמעון יעיש

חיי הלילה: עד אור הבוקר

בשעות הלילה הופכת ברלין לאחת מהערים התוססות באירופה. המועדונים, הברים והפאבים שבה מתעוררים קצת לפני חצות וממשיכים לחגוג עד לשעות הבוקר, בעיקר בסופי השבוע.

חשוב לדעת: בהרבה מהמועדונים והברים דורשים לרכוש כרטיסים מראש ולהתלבש בהתאם לקוד הלבוש. חיי הלילה בברלין מגוונים מאוד, אך אין מקום לספונטניות: לא כדאי לחכות לרגע האחרון, ועדיף לתכנן מראש את הבילוי שלכם לשעות הערב.

ברלין בלילה. מהתוססות באירופה,

ירוק בעיניים: לרבוץ בשמש

ברלין מלאה בשטחים ירוקים ובפארקים גדולים, ובימים שמשיים ויפים מומלץ לבקר לפחות באחד מהפארקים הנחשבים שלה, לפרוס מחצלת עם יין ומאכלים טעימים ולרבוץ לצד המקומיים. הפארקים המוכרים והגדולים ביותר הם Tiergarten העצום בשטחו, Mauerpark (במיוחד בימי ראשון, שבהם מתקיים שוק פשפשים ססגוני) ופארק ויקטוריה.

קולינריה והעיר הגדולה

ברלין היא גם אחת מהערים הטעימות באירופה, וניתן למצוא בה מאפיות, מסעדות כשרות ואוכל רחוב נהדר, לצד מסעדות יוקרתיות, שלרבות מהן יש כוכבי מישלן. רבים מהמקומות מלאים בימים המבוקשים, בעיקר בסופי השבוע, ומומלץ להזמין מקומות מראש.

סועדים בברלין (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

התחבורה הציבורית בברלין נוחה מאוד, אך גודלה של העיר מחייב לבחור היטב את מקום הלינה. בחרו מלון קרוב יחסית לתחנות רכבת ואוטובוס, זה יקל עליכם את הסיורים בעיר. בתקופה זו, לקראת האביב, כבר פחות קר בברלין ובקיץ מזג האוויר נוח, עם מעט מאוד ימים גשומים.

המחירים בברלין קצת פחות נמוכים משהיו לפני תקופת הקורונה, בשל התחזקות היורו מול השקל ועליית המחירים בגרמניה, אך חשוב לזכור שלישראלים מגיע לקבל החזרי מס על קניות בעיר.

הכותב הוא אורח של לשכת התיירות הגרמנית

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר