יקלו על העומס בפסח? עמדות צ'ק אין אוטומטי נחתו בנתב"ג

העמדות יאפשרו תהליך צ'ק אין של פחות מדקה, ללא מפגש עם דייל קרקע • בשדה התעופה מקווים להכניס אותן לשימוש עד פסח, אז צפויים לעבור בנתב"ג 80 אלף נוסעים ביום • החיסרון: לא כל הנוסעים יוכלו להשתמש בהן - וזו הסיבה

עומסים בנתב"ג, למצולמים אין כל קשר לידיעה, צילום: ללא קרדיט

רגע לפני שעשרות אלפי ישראלים ימלאו את נתב"ג במהלך חופשת הפסח, הלילה (בין רביעי לחמישי) נחתו עמדות צ'ק אין אוטומטי שאמורות להקל על התורים הארוכים בשער היציאה המרכזי מישראל. 

העמדות האוטומטיות הן אחד הפתרונות היצירתיים כדי להתמודד עם מחסור חמור בעובדים בנתב"ג. הן הוזמנו לפני כמה חודשים ויאפשרו תהליך צ'ק אין ללא מפגש עם דיילי הקרקע. עם זאת, עמדות הצ'ק אין לא ייפעלו באופן מיידי ובנתב"ג מקווים מאוד שיצליחו להפעיל אותן כראוי עד חג הפסח, בעוד חודש בדיוק. 

עמדות הצ'ק אין האוטומטי, צילום: ללא קרדיט
עמדות הצ'ק אין האוטומטי,

לפי האתר של SITA, החברה שסיפקה לנתב"ג את עמדות הצ'ק אין, התהליך אמור לקחת פחות מדקה אחת לכל נוסע. מדובר במערכת שתתמוך במחזיקי דרכון ביומטרי. לפי הנתונים שבידי "ישראל היום", רק לכמחצית מהישראלים יש דרכון ביומטרי.

מספר הנוסעים בפסח צפוי להיות גבוה וייתכן שיותר מ-80 אלף בני אדם שיעברו בנתב"ג ביום אחד. מדובר במספרים שמזכירים את אלו של הקיץ הקודם, ואם עמדות הצ'ק אין החדשות לא יופעלו בצורה יעילה עד אז, בשילוב עם המחסור החמור שקיים בעובדים, יש סבירות גבוהה שנראה תורים ארוכים בנתב"ג כבר בשבועות הקרובים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר