ארקיע | צילום: משה שי

"נבחן טיסות ישירות להודו ולסרי לנקה": מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל בראיון על פתיחת השמיים

עוז ברלוביץ', מברך על פתיחת השמיים לחברות ישראליות מעל עומאן: "מקווה שבעתיד הקרוב נוכל לצאת עם בשורות בכיוון הזה" • על השינויים בהרגלי הצריכה של הישראלים הוא אומר: "מבינים שעדיף לסגור דברים מראש, כמו התייר האירופאי"

"אם אתם נעולים על היעד והתאריך - כדאי להזמין חופשה לקיץ כבר עכשיו, כי בעתיד הקרוב לא נראה ירידת מחירים", כך ממליץ עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל. "יכולים להיות מבצעים נקודתיים מעת לעת לחופשות בטווח הקרוב, אבל זה לא מובטח. חברות התעופה אולי יציעו מבצעים, אבל המלונות לא יורידו מחירים. חופשות משפחתיות לא יוזלו, ומומלץ להזמין כמה שיותר זמן מראש, לא לחכות למאי".

אחרי תקופה לא קצרה של הגבלות קורונה, ברלוביץ' חש שהישראלים רוצים למלא את החסך שנכפה עליהם. הביקושים לחופשות מעבר לים חוזרים לימי השיא, ולקראת פסח וחודשי הקיץ החמים הוא שם לב להתעוררות משמעותית בהזמנות. "יש צבר הזמנות יותר גדול ליולי ולאוגוסט מאשר לפסח, וזה אומר שני דברים", הוא מסביר בראיון מיוחד, לקראת עונת האביב וחופשות הקיץ. "ראשית, הישראלים מתחילים לצרוך נופש ותיירות בצורה דומה לזו של האירופאים - הם מבינים שכאשר סוגרים את ההזמנות מראש מקבלים את המלונות שרוצים, את הטיסות שרוצים, את הרכב השכור שרוצים ובמחירים נוחים.

מתמקדים בטיסות ובחבילות נופש. ברלוביץ', צילום: קוקו

"שנית - הקיץ כרגע הוא העונה המבוקשת ביותר למרות שאנחנו במרחק של כחצי שנה מהחופש הגדול. אני יודע להגיד לך שכרגע המחירים לפסח עדיין נמוכים יחסית כי אין ביקושים כמו שחשבו, וכדאי לבדוק זאת ולהזמין מוקדם".

אנחנו רואים עליית מחירים בכל חברות התעופה לעומת 2019. מה הסיבות לכך?

"את עליות המחירים אפשר לראות ב'פיקים' של יעדי הנופש הישראליים, בעיקר בחופשות לאיי יוון וטורקיה ביולי-אוגוסט ובחגי תשרי. בהשוואה ל־2019 מחיר הדלק הכפיל את עצמו, וזאת אחת הסיבות שהטיסות התייקרו. הדלק מהווה כ־30% מעלות הטיסה. מחירי המוצרים השונים עלו, האנרגיה באירופה מתייקרת, המשכורות עלו, וההיצע - בעיקר יעדי הנופש - מוגבל לעומת הביקושים המאוד גבוהים. שער הדולר עלה באופן משמעותי, וגם זה מייקר לצרכן את הטיסה. בסוף הציבור יצטרך לשים יותר שקל על פחות דולרז ולכן עליית השער לא טובה לנוסע הישראלי".

חושבים על החופש הגדול. נתב"ג, ארכיון, צילום: לירון מולדובן

אילו יעדים צפויים להיות החמים ביותר בקיץ הקרוב?

"על המפה שלנו סימנו מגוון רחב של יעדים שמתאים כמעט לכל חזון של חופש לכל אחד: פריז, מינכן והיער השחור, מדריד, ברצלונה, הגדלנו תדירויות לאיי יוון וללרנקה, ששם אנחנו צופים ביקושים מאוד גבוהים, ופתחנו יעדים אקזוטיים כמו זנזיבר. נפעיל טיסות גם לפלמה דה מיורקה, איטליה צפויה להיות מאוד מבוקשת, וגם יעדי מזרח אירופה כמו בוקרשט ובלגרד".

מה למדתם מתקופת הקורונה המאתגרת?

"לאחר שנתיים וחצי הישראלים לא מחפשים רק את המחיר הכי טוב, אלא גם את השירות הכי טוב, והשנה אנחנו שמים דגש על הדבר הזה. זה מתחיל ממענה כולל גם לטיסות וגם לחבילות, ואנחנו מגדילים באופן משמעותי את שירות הלקוחות שלנו, כי עם כל האפשרויות להזמין באינטרנט - אנשים רוצים לדבר עם נציגים".

בשבוע שעבר הודיע משרד החוץ כי עומאן תתיר לראשונה לחברות ישראליות לטוס מעל שטחה - צעד שיקצר משמעותית את משך הטיסה למזרח ויאפשר גם הורדת מחירים. עבור ארקיע, שביטלה את הקו לגואה שבהודו בשל איסור הטיסות מעל עומאן, מדובר בבשורה אדירה.

הדרך מתקצרת. סרי לנקה, צילום: משה שי

"פתיחת הטיסות מעל עומאן תאפשר לארקיע לטוס ליעדים חדשים ומעניינים מאוד", אומר ברלוביץ', "אנחנו בוחנים כבר עכשיו טיסות ישירות ליעדי הודו השונים ובראשם גואה, ובמקביל בוחנים טיסות ישירות ליעד מעניין מאוד - סרי לנקה. לא מעט ישראלים טסים לחופשות שם ונאלצים לעשות זאת עם עצירות. אנחנו מתחילים לבדוק כרגע את כל האפשרויות, ואני מקווה שבעתיד הקרוב נוכל לצאת עם בשורות בכיוון הזה".

בעבר חכרתם מטוס רחב גוף וטסתם לתאילנד, האם יש כוונה לצאת במהלך דומה בקרוב?

"כרגע ארקיע רוצה להתמקד במה שהיא טובה בו - טיסות וחבילות נופש. בערך 40% מהטיסות שלנו נמכרות בחבילה, ויש לזה משמעות מאוד גדולה. ארקיע הפכה להיות חברה עם צי של כמה סוגי מטוסים, ונתח הטיסות המיוחדות של קבוצות ופרויקטים שאנחנו מוציאים מהווה כ־30% ממחזור החברה - זה נתון יוצא דופן.

הטאג' מאהל, דלהי, הודו, צילום: Getty Images

"מטוס רחב גוף לא בתוכניות הקרובות, אבל יש לנו כמה רעיונות מעניינים. בסופו של דבר, אנחנו מדינת אי. ישראלים אוהבים לגלות את העולם והם מחפשים יעדים חדשים, ויש לנו בקשות לטיסות מאוד מיוחדות. בקרוב נפתיע עם כמה פרויקטים".

יש הצדקה לשלוש חברות תעופה בישראל? עד לא מזמן היה משא ומתן עם אל על, שנתקע. איפה הוא עומד כרגע?

"אני לא בטוח שיש הצדקה לשלוש חברות תעופה ישראליות. היה ניסיון של ארקיע ואל על להתמזג, אבל הוא לא צלח והמגעים כרגע תקועים. תעופה ישראלית כחול־לבן חשובה ביותר. למדתי את זה בטורקיה, כש'פתחנו' את איסטנבול, שאליה יש  14 טיסות של חברות זרות. אנחנו מקבלים כמות אדירה של ביקושים לאיסטנבול מצד ישראלים שחיכו לטוס לטורקיה עם חברות תעופה ישראליות.

"בסופו של דבר, החברות הישראליות תופסות 30% מנתח הפעילות בנתב"ג. נכון ששחקניות הלואו־קוסט - בעיקר וויזאייר - הופכות להיות 'מפלצות' בישראל, אבל הציבור למד שהמחיר שלהן הוא לא תמיד המחיר הסופי, ובהרבה מקרים התעריף עולה בעקבות שירותים נוספים. הנוסע הישראלי מבין שלא תמיד נכון לבחור באפשרות הזולה ביותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...