הכי רומנטי שיש: ביקרנו במלון בתל אביב שיגרום לכם להרגיש כמו באירופה

אמנם יש בו 42 חדרים בלבד, אבל "דריסקו" נחשב לאחד המלונות הכי נחשבים בעיר • יש לו מיקום מצוין ונמצאת בו אחת המסעדות הטובות בארץ, ואין זה פלא שהוא הפך למלון שכולם מדברים עליו

מלון "דריסקו" בתל אביב, צילום: אסף פינצ'וק

בין יפו ותל אביב שוכן מלון קטן יחסית, שבו אפשר למצוא 42 חדרים בלבד שברגע שתיכנסו לתוכו – תרגישו כאילו הגעתם לפריז, מילאנו או כל בירה אירופית קלאסית.

• אחרי שנים: ארה"ב צפויה לשנות את מדיניות הכניסה לבאים מכל העולם

• מתכננים לטוס? החופשה שלכם בחו"ל עלולה להיות בסכנה

• חצי מיליון כרטיסי טיסה בחינם לאחד היעדים המרתקים בעולם: כך זה יעבוד

מלון "דריסקו" נפתח אמנם רק לפני כ-5 שנים, אך כבר כעת הוא נחשב לאחד המלונות הטובים בעיר. הוא שוכן במבנה היסטורי שנבנה ב-1866 ועבר כמה גלגולים, כאשר ברוב הזמן הוא שימש כבית מלון. במהלך השנים 1940-1870 הוא נקרא "מלון ירושלים" והיה אחד המלונות המוכרים והמפוארים באזור, כזה שמשך אליו גם לא מעט מעשירי העולם שהגיעו לבקר בארץ הקודש. בין השמות הבולטים שנהגו לפקוד את המלון היה הסופר מארק טווין ("הרפתקאותיו של האקלברי פין"), שעל שמו קרוי המרתף המיוחד של המלון, אליו מגיעים מדי ערב אורחי המלון לשתיית יין ונשנושים.

במלון ישנם ציורים התלויים על הקירות, ששוחזרו בצורה מדויקת מהתקופה שבה הגרמנים שהו במלון, ורובם מתייחסים בעיקר לתרבות צריכת האלכוהול באותה התקופה. נמצאים בו גם תמונות של המלון בשנים הראשונות שלו, מה שמבליט את השחזור המרשים של החללים במלון לאותה התקופה. המלון מעוצב בסגנון עתיק, וקשה שלא לשים לב לכמות הגדולה של אנשי הצוות ולהקפדה שלהם על כל פרט.

סוויטת מארק טווין ב"דריסקו", צילום: אסף פינצ'וק


במלון יש בסך הכל שלוש קומות, כאשר חלק מהחדרים בקומה השלישית פונים אל הים, מה שמאפשר הנאה גדולה מהשקיעות של יפו. גם אם החדר שלכם לא פונה אל הים, תוכלו לעלות לגג של המלון וממנו להשקיף לעבר החופים של יפו ותל אביב.

גודל החדרים במלון מתחיל מכ-18 מטרים רבועים ומגיע עד כ-65 מטרים רבועים, תלוי בסוג החדר שתבחרו. כולם מעוצבים בסגנון אירופי קלאסי, שמשוחזר כמעט במדויק כפי שהיה המלון, שהיה נטוש במשך 40 שנה, עוד בחיתוליו.

המלון ממוקם כ-5 דקות הליכה מהים, כמה דקות הליכה משוק לוינסקי ומפארק התחנה, ומהצד השני גם במרחק הליכה קצרה מכיכר השעון ביפו, שכונת נגה ופלורנטין – האזור האולטימטיבי לחופשה באזור.

מלון "דריסקו", צילום: חיים יוסף


בונוס מעניין לאורחי המלון היא מסעדת "ג'ורג' וג'ון" השוכנת בו, שדורגה במקום הראשון בישראל והשישי במזרח התיכון ובצפון אפריקה בדירוג האחרון של Best 50. המסעדה נמצאת בלובי המלון, ולאחר שטעמנו כמה מהמנות בה אפשר להבין מדוע היא זכתה לדירוג שכזה. לא נתפלא אם היא תקבל כוכב מישלן לאחר שהמדריך ייכנס לישראל.

המחיר במלון מתחיל מכ-1,500 שקלים ללילה. באופן טבעי, בתקופות מבוקשות יותר המחיר עולה בהתאם לביקושים. המלון מתאים לזוגות, וחשוב לדעת שאין בו בריכה או חללים גדולים שמיועדים לילדים. הלובי המעוצב במלון קטן ביחס ללובי גדול של מלונות אחרים הממוקמים על קו החוף בתל אביב, והסגנון של המלון הוא כזה שמזמין בעיקר לחופשות רומנטיות, אנשי עסקים וכאלה שמחפשים שקט. במלון ישנם גם ספא, חדר כושר, חדר ישיבות וכאמור גם גג שלא כדאי לפספס.

אגב, מעניין לדעת כי המלון נקרא על שם האחים ג'ורג' וג'ון דריסקו שהקימו אותו ב-1866 – ולכן גם השם של המסעדה השוכנת בו.

מלון "דריסקו" בתל אביב, צילום: אסף פינצ'וק
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר