חברת התעופה ביטלה טיסה? יש סיכוי שתשלמו קנס

נוסעים טוענים: "איסתא גבתה מאיתנו 30 דולרים עבור ביטול טיסה שלא אנחנו ביטלנו" • מהחברה נמסר: "כשספק מבטל טיסה, אנחנו גובים את הכסף וזאת עבור הטיפול שנעשה מטעמנו"

טיסות ממריאות בנתב"ג (למצולמים אין קשר לידיעה), צילום: יהונתן שאול

חברות תעופה רבות מבטלות טיסות בשבועות האחרונים והביטולים הפכו לעניין שבשגרה. לצד כל הקושי וההתמודדות עם מציאת טיסות חדשות, נוסעים טוענים שבאיסתא גובים מהם גם דמי ביטול, למרות שכלל לא הם אלו שביטלו.

"איסתא גבתה מאיתנו 30 דולרים עבור ביטול טיסה שלא אנחנו ביטלנו, חברת התעופה ביטלה, למה אנחנו צריכים לשלם", מספר נוסעת שטיסתה ליוון בוטלה על ידי חברת התעופה.

במהלך תקופת הקורונה אף הוגשה תביעה ייצוגית יחד עם המועצה הישראלית לצרכנות נגד איסתא בנושא הזה, בעקבות עשרות פניות שהתקבלו בנושא הזה.

בנוסף לביטול הטיסה, על חברת התעופה למצוא טיסה חלופית, אך ישנם לא מעט מקרים שבהם חברות תעופה לא פועלות כך ולא מסייעות לנוסעים למצוא טיסה חלופית.

חשוב לזכור - חברות התעופה מחויבות לפצות את הנוסע בהתאם לחוק. במצבים מסוימים בכפוף לחוק הישראלי ובמצבים אחרים בכפוף לחוקים של מדינות אחרות. חשוב שתבדקו מה מגיע לכם במידה שהטיסה שלכם מבוטלת.

מאיסתא נמסר בתגובה: "איסתא היא חברת נסיעות המעניקה שירות ללקוחות המעוניינים לטוס לחו״ל או לנפוש בארץ. במסגרת כך, אנחנו משקיעים המון משאבים במיקצוע סוכני הנסיעות שלנו ובמתן שירות ללקוחותינו למרות הלחץ הגדול שיש. כאשר ספק מבטל טיסה, איסתא גובה 30 דולר לעסקה וזאת עבור הטיפול שנעשה מטעמנו הכולל בין היתר עדכון הלקוח, השבת הכסף מהספק ועוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר