הפלגות חילוץ של ישראלים מקפריסין באמצעות האוניה "קראון איריס" של מנו ספנות יתחילו כנראה ביום חמישי מקפריסין.
בשלב זה מדובר על שני סבבים מקפריסין, בכל סבב האונייה מסוגלת לקחת כ-1,900 איש - בתפוסה מלאה אם כל התאים מלאים. ההפלגה תצא מלרנקה ולימסול לכיוון נמל אשדוד, כיוון שנמל חיפה לא מאושר לפעילות נוסעים על ידי פיקוד העורף. רכבות מיוחדות יקחו את הנוסעים מאשדוד לשאר חלקי הארץ.
תעדוף - לקצינים ומילואימניקים
למנו ספנות יש רשימת המתנה של 10,000 איש. מדובר בהרבה יותר ממספר הישראלים שנמצאים בקפריסין כרגע - 3,500-4,000 ישראלים. "פנו אלינו גם מלונדון ומברצלונה, אמרו שמוכנים להגיע היום לקפריסין", סיפרו במנו ספנות.
במנו הדגישו כי התעדוף של הנוסעים שיעלו קודם על האוניה לא נמצא בידיהם. "אנחנו מעבירים את הרשימות לרשויות, והן מחליטות. למזלנו לא אנחנו צריכים לעשות את התעדוף, זו החלטה קשה ואנחנו מקבלים שיחות קשות".
לפי גורמים בחברה, התעדוף יתבצע ככל הנראה לפי צרכים ביטחוניים - קציני צה"ל, לוחמי מילואים שקיבלו צו 8 ואנשים שנדרשים למשק החירום - יקבלו קדימות.
בחברה "מיישרים קו" עם קריאת משרד התחבורה לישראלים שלא להגיע בשלב זה לקפריסין, לפני שהם יודעים שיש להם מקום על האונייה.
חילוץ יוקרתי
עלות ההפלגה תעמוד על החל מ-399 יורו לכרטיס. בחברה אומרים כי מדובר במחיר מופחת, שכן כמה גורמים משפיעים על התמחור: הכרטיס צריך למעשה לכסות הפלגת הלוך-חזור למרות שמדובר בכיוון אחד, בקפריסין יהיו מיסי נמל שלא נגבים מנוסעי קרוז שעוצרים לכמה שעות, שלטונות הנמל בקפריסין יצטרכו להציב במקום עמדות לביקורת גבולות שלא נדרשות בקרוז ועלות הביטוח - שהיא גבוהה יותר בזמן מלחמה.
במנו ספנות מציינים כי אין מה להשוות את מחיר הכרטיס לעלות כרטיס טיסה (כ-350 יורו). "זו לא טיסת צ'ארטר עם סנדוויץ' - זה מלון חמישה כוכבים, עם שלוש ארוחות שף במסעדות האוניה, שירותי חדרנות, בריכה, ואפילו צוות בידור שנמצא ממילא על האוניה. גם בהפלגת החילוץ - כל הדברים הללו יהיו לנוסעים מקפריסין".
בתוך כך, טיסות החילוץ לישראלים בחו"ל יתחילו בהמשך השבוע. בשלב ראשון הטיסות יצאו מלרנקה, אתונה, בנגקוק וניו יורק. הרישום לטיסות יתבצע באתרי חברות התעופה. מחירי הכרטיסים בחברת ישראייר יחלו כאמור ב-350 יורו לטיסה בכיוון אחד מלרנקה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו