שנת 2025 סימנה נקודת מפנה בענף התעופה והתיירות של ישראל. אחרי תקופה ארוכה של אי־ודאות, השמיים נפתחו מחדש, הביקושים חזרו והמפה התיירותית של הישראלים השתנתה.
נתוני רשות שדות התעופה לשנת 2025 והתחזיות לשנה הקרובה משרטטים תמונה ברורה: 2026 צפויה להיות שנת שיא חדשה, עם יותר יעדים, יותר טיסות - וגם מחירים נוחים יותר.
2025: שנת ההתאוששות הגדולה
במהלך השנה עברו בנמל התעופה בן גוריון כ־18.4 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות - עלייה של כ־33% לעומת 2024. גם תנועת המטוסים זינקה, עם כ־134 אלף טיסות, גידול של כ־32% בשנה אחת.
הביקוש לטיסות נמצא במגמת עלייה ברורה, וכיום פועלות בנתב״ג כ־60 חברות תעופה בינלאומיות. על פי התחזיות, בשנת 2026 מספר הנוסעים הבינלאומיים צפוי להגיע לכ־22 מיליון - נתון שמתקרב ואף עשוי לשבור שיאים קודמים של שנים טרום המלחמה.
החברות המובילות: הדגל הישראלי בראש
מי ששלטו בשמיים ב־2025 הן חברות התעופה הישראליות. אל על הובילה את הפעילות עם כ־38% מנתח השוק, אחריה ישראייר במקום השני וארקיע במקום השלישי. שלושתן יחד אחראיות לכ־58% מכלל תנועת הנוסעים בנתב״ג. במקום הרביעי מדורגת וויז אייר ההונגרית - החברה הזרה הדומיננטית ביותר.
לאן טסנו הכי הרבה?
היעדים המבוקשים ביותר ב־2025 משקפים שילוב של קרבה, נוחות וביטחון:
יוון - כ־2.2 מיליון נוסעים במהלך 2025
ארצות הברית - כ־1.6 מיליון
איחוד האמירויות - כ־1.5 מיליון
איטליה - כ־1.2 מיליון
קפריסין - כ־1.2 מיליון
אירופה וארה״ב ממשיכות להוביל, אך כבר כאן ניכרים ניצני השינוי שיתעצמו ב־2026.
2026: יותר היצע, פחות יקר
לדברי שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, לראשונה מזה יותר משנתיים הגלגל עומד להתהפך: ההיצע צפוי להיות גדול מהביקוש והמחירים ירדו. הדוגמה הבולטת היא איטליה, אחד היעדים האהובים על הישראלים: בשנה הקרובה צפויות לפעול כ־40-50 טיסות שבועיות ליעד, לעומת כ־10 בלבד בתקופת המלחמה.
הבלקן, מרכז אסיה ומרוקו על הגל
העלייה בתיירות הישראלית לבלקן צפויה להימשך גם ב־2026. מונטנגרו, אלבניה, בולגריה ומדינות מזרח אירופה נהנות מתדמית של יעדים קרובים, ידידותיים וזולים. במקביל, אזור מרכז אסיה והקווקז מתחזק מאוד: אזרביג׳ן, קיריגיסטן, אוזבקיסטן, ארמניה וגיאורגיה מושכות יותר ויותר מטיילים עצמאיים וקבוצות מאורגנות.
גם מרוקו חוזרת למפה, עם עלייה בביקושים וציפייה לחידוש הטיסות הישירות.
הקאמבק של המזרח הרחוק
המזרח הרחוק עושה חזרה מרשימה. יפן, וייטנאם ודרום קוריאה, לצד תאילנד הוותיקה, צפויות ליהנות מעלייה משמעותית בביקושים, למרות המחסור בטיסות ישירות והעלויות הגבוהות יחסית.
מי שמילאו את הוואקום הן החברות הישראליות, ובראשן ארקיע וישראייר, שהצטיידו במטוסים רחבי גוף ומרחיבות פעילות ליעדים חדשים במזרח. התחרות צפויה לגדול ולייצב את המחירים.
גם בזירה הכלכלית יש רוח גבית: היחלשות הדולר והיין היפני הוזילו את שירותי הקרקע במזרח הרחוק, ותורמות לירידת מחירי החופשות.
מפת תיירות חדשה
השינויים הגיאופוליטיים של השנים האחרונות יצרו מפת תיירות שונה עבור הישראלים. מערב אירופה חוותה ירידה בביקושים בשל תחושות חוסר ביטחון ואנטישמיות, בעוד שהבלקן זינק.
סימני שאלה מרחפים מעל הרחבת הסכמי אברהם, שעשויה לשנות שוב את התמונה: טיסות ישירות לסעודיה או לאינדונזיה נשמעות כיום רחוקות - אבל גם איחוד האמירויות היה פעם בגדר פנטזיה.
גם ההרגלים משתנים
אחרי שנתיים של הזמנות ברגע האחרון, 2026 צפויה להביא חזרה להזמנות מוקדמות של חודשים מראש, שמאפשרות מחירים נמוכים יותר ובחירה רחבה יותר של יעדים ומלונות.
במקביל, נרשמת עלייה בביקושים גם בעונות השוליים: חורף, תקופות שבין החגים ובין חג הפסח לקיץ. הישראלים כבר לא מחכים רק לשיאי העונה - הם פשוט טסים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
![[object Object]](/wp-content/uploads/2021/01/27/08/מורידים.-נכנסים.-מתאהבים.-דף-כתבה-מובייל.png)