משפחה מארה"ב הגישה תביעה על סך 200 אלף דולר נגד חברות התעופה דלתא ו-KLM, בטענה כי נעקצה על ידי פשפשים במהלך טיסה, אירוע שלדבריה גרם לפגיעות גופניות, סבל מתמשך והרס מוחלט של חופשתם.
התביעה הוגשה ב-18 בדצמבר. לפי כתב התביעה, המשפחה, זוג הורים ושני בניהם, יצאה ב-21 במרץ 2025 לטיסה מרואנוק שבווירג'יניה לאטלנטה עם דלתא, ומשם בטיסת המשך של KLM לאמסטרדם ובהמשך לבלגרד. הכרטיסים נרכשו דרך דלתא.
המשפחה טוענת כי כשעתיים לאחר ההמראה בטיסת KLM לאמסטרדם, האם החלה לחוש תחושת זחילה על גופה וגילתה חרקים על בגדיה. לטענתם, כל בני המשפחה נעקצו במהלך הטיסה. הם פנו לצוות המטוס, אך לדבריהם הדיילים ביקשו מהם לשמור על שקט כדי למנוע פאניקה בקרב הנוסעים.
עוד נטען כי לפני הנחיתה באמסטרדם, אנשי הצוות הפצירו בהם שלא לדווח על המקרה, מחשש שיימנע מהם לעלות על טיסת ההמשך לבלגרד. עם הנחיתה, כך לפי התביעה, ניתנו להם שקיות פלסטיק לאחסון חפציהם האישיים, והם המשיכו ליעדם.
עם הגעתם לבלגרד כיבסה המשפחה את כל בגדיה במים רותחים. האב התייעץ עם רופא ורכש תכשירים להקלה על הגרד והכאבים. לטענתם, העקיצות גרמו לנפיחויות משמעותיות, בעיקר אצל הילדים, בצוואר, בגב, בידיים וברגליים, ותהליך ההחלמה היה ממושך. לדבריהם, סימני העקיצות פגעו ביכולתם ליהנות מהטיול, וגם לאחר חזרתם לארה"ב נותרו צלקות, בין היתר בגבה התחתון של האם.
בכתב התביעה נטען כי בני המשפחה סבלו מפגיעות גופניות, פריחות, כאבים, גרד, חרדה, מצוקה נפשית, השפלה ומבוכה, וכן מהוצאות רפואיות ומהצורך להשליך פריטי לבוש. על רקע זה הם דורשים פיצוי כולל של 200 אלף דולר.
מדלתא נמסר כי מדובר בטיסות שלא הופעלו על ידה בפועל, ואילו KLM מסרה כי היא בוחנת את הטענות ובשלב זה אינה מגיבה.
תנועת נוסעים אינטנסיבית, מקומות מסתור רבים ויכולת ההישרדות של החרקים מקשים על מניעת תופעות של פשפשים בטיסות. גורמים בענף מציינים כי עדיין לא ברור עד כמה הייתה התפשטות נרחבת של פשפשי המיטה בטיסה המדוברת, והאם נוסעים נוספים נפגעו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו